Avatar billede Jman Praktikant
12. december 2001 - 11:50 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

en asp-side, der kan kan lave thumbnails af indhold i en given mappe

Er der en der kan lave en asp-side, der viser thumbnails af gif,jpg,bmp, og gerne tiff/eps (sidste to er ikke krav)
Det skulle gerne være sådan at der vises to elementer ved siden af hinanden og hvor navnet på filen står nedenunder.
Den mappe, der kigges i er også på samme web
Avatar billede entracore Nybegynder
12. december 2001 - 11:51 #1
tiff/eps/bmp kan ikke vises i en browser...
Avatar billede bobbedude Nybegynder
12. december 2001 - 11:55 #2
Avatar billede fbb Nybegynder
12. december 2001 - 12:02 #3
entracore: bmp, kan du da godt hvis du ligger den som en bg :) men det tag 1 år før det kommer frem :) *S*
Avatar billede Jman Praktikant
12. december 2001 - 12:04 #4
bobbedude> Jeg afviser dit svar, da jeg har lagt dette sp. som job/opgaver - Jeg ønsker en færdig side.
Avatar billede Jman Praktikant
12. december 2001 - 12:08 #5
..i øvrigt har jeg ikke haft problemer med at vise hverken tif eller bmp (har dog heller ikke haft held med eps\'e endnu)
Avatar billede locturian Nybegynder
12. december 2001 - 13:21 #6
http://www.locturian.dk/main.asp?go=fun_pics - var det noget? - Den tager alle billeder der ligger i en given mappe, og smækker dem op med 10 (kan sættes til flere)  billeder på hver side, i 2 rækker, hvorefter den automatisk laver flere sider, efter hvor mange billeder man nu har.
Avatar billede Jman Praktikant
12. december 2001 - 13:29 #7
Ja, det kunne godt være noget lignende!

Kravspec:
1. Ingen kompententer, der skal på server - jeg har ikke adgang til at installere på server
2. skal min. understøtte jpg+gif
Avatar billede locturian Nybegynder
12. december 2001 - 13:37 #8
Den jeg har bruger IKKE nogen komponenter. Den henter bare alle de billeder der ligger i en bestemt mappe, og smækker dem ud på siden. Og ja, den understøtter gif og jpeg
Avatar billede Jman Praktikant
12. december 2001 - 14:54 #9
cool -  smækker du ikke en mail afsted
j-man@ofir.dk
Avatar billede locturian Nybegynder
12. december 2001 - 14:59 #10
Mail sendt!
Avatar billede Jman Praktikant
12. december 2001 - 15:19 #11
Takker - jeg prøver mig frem!
Avatar billede demojoe Nybegynder
17. december 2001 - 18:10 #12
Er meningen ikke at der skal laves nogle thumbnails... altså at billederne skal resizes?
Avatar billede locturian Nybegynder
17. december 2001 - 18:16 #13
Jo..... ?
Avatar billede demojoe Nybegynder
17. december 2001 - 18:21 #14
tror ikke du forstår... meningen med at lave thumbnails er at man loader en side (med små billeder) hurtigt, hvorefter man kan klikke sig ind på det billede man gerne vil se. det er jo spasserværk at loade alle billederne i høj kvalitet med det samme.
Avatar billede locturian Nybegynder
17. december 2001 - 18:29 #15
Det giver jeg dig ret i. Ikke desto mindre er det umuligt at resieze billeder (lave nye thumbnails fra eksisterende billeder) uden brug af komponent.

Hvis, man ligesom mig, har til formål at vise en masse billeder, af ikke særlig stor størrelse, gør det ikke så stor forskel.
Avatar billede demojoe Nybegynder
17. december 2001 - 18:34 #16
Erm... der tager du fejl... der er meget stor forskel på at loade en side med ti billeder på 5k eller at loade ti billeder på 45k... som det sker på din side.
sidder du på modem, tager det cirka et minut at loade.

btw... så bliver de thumbnails du laver trukket i... hvilket gør at de kommer til at se helt forkerte ud.
Avatar billede locturian Nybegynder
17. december 2001 - 19:04 #17
Heh! :)

Tjoe, jeg skulle bare bruge en side, hvor jeg slap for at bruge komponent! - Og de fylder sq ikke 45 kb. stykket :) - Anyway, jeg giver dig ret i at det er bedre at gøre det på den anden måde, med en komponent, så det bliver gjort rigtigt.
Avatar billede demojoe Nybegynder
17. december 2001 - 19:09 #18
45... 37... det gør nu ikke den store forskel.

hvad med at bruge et program som thumbnailer? og så smide dem op... det tager 10 sek... og så er det ikke en amatør måde som den anden her.
Avatar billede locturian Nybegynder
17. december 2001 - 19:15 #19
Ey. Watch it buddy. Systemet fungere som det skal. Lad være med at kalde det amatør agtigt.
Avatar billede demojoe Nybegynder
17. december 2001 - 19:19 #20
haha, jamen... det er jo amatør agtigt.
Billederne fucker... og alle besøgende skal loade 300k+ per side.
Avatar billede locturian Nybegynder
17. december 2001 - 19:35 #21
Bah, det tjener sit formål. Længere er den ikke.
Avatar billede demojoe Nybegynder
17. december 2001 - 19:48 #22
Godt nok... der er jo bare folk der ikke vil fatte at der er rigtige måder at gøre ting på.
Avatar billede locturian Nybegynder
17. december 2001 - 19:55 #23
Lol. Komplet idiot du er. Du skal da ikke højne dig selv sådan der overfor mig. Du kan da ikke bare valse ind, og så gøre nar, fordi du har en anderledes måde at gøre tingene på. Og NEJ, findes ikke \"rigtige\" måder at gøre ting på. Der er forskellige måder at gøre alting på, hvorvidt at jeg har valgt den mest optimale, har jeg ikke sagt. Hvis jeg gad at tage mig tid til det, ville jeg også lave det om. Men hvorfor tager du ikke din bedre videne røv, og smutter ud til nogen der gider at høre på dit pral? - Tak.
Avatar billede demojoe Nybegynder
17. december 2001 - 20:04 #24
*suk* hvis sådan nogle 1337 h4><0rz som dig bare ville holde bøtte... så ville folk ikke få alle mulige forskruede ideer om hvordan ting skal gøres.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2001 - 20:06 #25
>Og NEJ, findes ikke \"rigtige\" måder at gøre ting på.

Joooo... det gør der faktisk.

>Der er forskellige måder at gøre alting på, hvorvidt
>at jeg har valgt den mest optimale, har jeg ikke sagt.

Næh... men det er der vidst andre der her, og de har ganske ret.

>Hvis jeg gad at tage mig tid til det, ville jeg
>også lave det om.

He he... \"ah jeg kan faktisk godt, jeg har bare ikke lige tid faktisk.\"

>Men hvorfor tager du ikke din bedre videne røv,...

Sidst jeg chekkede, gjaldt det her på Eksperten.dk om at vide ting, og om at formidle sin viden videre til andre. Det er sku da ikke pral når demojoe kommer og siger at han har en bedre måde at gøre tingene på. Det er jo komplet nareværk at kalde demojoe for en \"komplet idiot\" og pralhals, bare fordi han er dygtigere end dig.
Avatar billede locturian Nybegynder
17. december 2001 - 20:07 #26
Jeg holder kæft nu. Den bedste programmør (demojoe) på nettet har talt.

Pak sammen, og tag hjem til børnehaven du ;) - Du ejer ikke sans for alm. etik og morale.
Avatar billede demojoe Nybegynder
17. december 2001 - 20:07 #27
*bukker dybt*

tak for hjælpen zalkalin
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2001 - 20:10 #28
Og nu er vi så nået til stadiet hvor du begynder at kaste med mudder fordi du er løbet tør for argumenter, og ikke vil deltage i en saglig og fornuftig diskussion.

Så jeg tror jeg hopper af her.

Hyg dig min ven.
Avatar billede demojoe Nybegynder
17. december 2001 - 20:11 #29
HAHA, du er godt nok ynkelig at høre på...

Når man spørger om noget er man på udkig efter det bedste svar... Det svar du kom med var noget min lillebror ville lære i sin wePdezign timer i folkeskolen.
Avatar billede demojoe Nybegynder
17. december 2001 - 20:14 #30
fra Atomica.com
\"A miniature representation of a page or image. A thumbnail program may be stand-alone or part of a desktop publishing or graphics program. Thumbnails take considerable time to generate, but provide a convenient way to browse through multiple images before retrieving the one you need. Programs often let you click on the thumbnail to retrieve it.\"
Avatar billede locturian Nybegynder
17. december 2001 - 20:20 #31
Jeg vælger at stå af her. Dette er umuligt at komme med at forslag til en måde at løse problemet på, uden at blive kaldt en amatør, fordi forslaget ikke er det mest avancerede.

Jeg kunne vælge at sige, at siden kunne laves via ASPimage og paging, men en sådan side skulle jeg først til at lave så. Derfor opgav jeg et forslag, som jeg på nuværende tidspunkt benytter. Alternativet ville være, at jeg så skulle bruge tid på at sidde og kode en sådan side med komponent og paging, men jeg havde beklageligvis ikke tid til det.

Jeg beklager hvis mit bud på en løsning ikke kunne leve op til Jeres høje forventninger. Og jeg bryder mig ikke om at blive kaldt inkompetent, så dette bedes stoppes.

Men demojoe, du kan ikke være særlig gammel, hvis du ikke kan komme med et alternativ til et forslag, uden straks at mønte mig som en \"amatør\"

Jeg slutter her, man kan beklagelig vis ikke komme med forslag, uden at blive jordet med det samme af nogle hovne børn.

/Loc Out
Avatar billede demojoe Nybegynder
17. december 2001 - 20:22 #32
/ignore