Avatar billede surveytiger Nybegynder
11. december 2001 - 13:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Proxy, router eller hvad

Har en PC som er tilsluttet en TDC ADSL forbindelse via mit 3COM netwærks kort i PC\'en. Nu skal min kærstes PC indføres i systemet. Desuden vil jeg gerne på et senere tidspunkt kunne tilslutte en bærbar via dens netværkskort. hvem har den bedste og billigste løsning! Vil have mulighed for at kunne bestemme hvor meget båndbredde der max kan bruges via hver PC, da den ene downloader film via \"peer to peer\". Om det er en software eller hardware løsninger er lige meget!
Avatar billede disky Nybegynder
11. december 2001 - 13:42 #1
hvad der er bedst komme helt an på den ADSL du har.

På min proaccess er der f.eks. 4 porte i den indbyggede router hub, så jeg bruger bare dem.
Avatar billede surveytiger Nybegynder
11. december 2001 - 13:52 #2
Well, har en privat ADSL opkopling fra TDC (netexpress), hvor der kun er mulighed for at tilslutte en PC via USB eller normalt netværk
Avatar billede disky Nybegynder
11. december 2001 - 13:56 #3
så skal du enten sætte din pc til at lave internet connection sharing eller installerer en proxy server.

Prøv det første det er lettest.
Avatar billede surveytiger Nybegynder
11. december 2001 - 14:07 #4
Well, før at min maskine kan lave internetconnection sharing skal min kærstes PC sættes ind i netwærket. Ville en hub eller switch være det bedste her eller ville et ekstra netvæskskort i min tilsluttede maskine være bedre så at den bare fungere som Proxy!?
Avatar billede disky Nybegynder
11. december 2001 - 14:10 #5
det bedste er 2 netkort i din hovedcomputer, det ene netkort til din internet forbindelse det andet til intranet.
Avatar billede surveytiger Nybegynder
11. december 2001 - 14:29 #6
Vil jeg prøve. Takker for svaret!
Avatar billede disky Nybegynder
11. december 2001 - 14:34 #7
du spørger bare hvis der er problemmer