Avatar billede jailbird Nybegynder
11. december 2001 - 13:03 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

URL-adresse

Hej med jer,

lige et hurtigt spørgsmål. Når man fx er inde på en fodboldklubs debat forum og skriver et indlæg, så er der nogen der finde frem til hvor man skriver fra med hjælp fra URL-adressen. Hvordan gør de det, og er det noget man kan gøre på nettet?
Avatar billede php_teddy Nybegynder
11. december 2001 - 13:17 #1
ja f.eks www.side.dk/noget.php?DINID=4 så er din id 4... og hvis hans så er 6 så retter han bare hans 6 tal om til et 4 tal så er han inde på din profil... det er skod sikkerhed....
Avatar billede jailbird Nybegynder
11. december 2001 - 13:22 #2
Men hvorfra kan han så vide, at den adresse jeg skriver fra, tilhører det firma jeg er tilsluttet?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
11. december 2001 - 13:29 #3
Når man besøger en side, kan siden se hvilken IP du kommer fra - via den kan man slå op på den og se om der er en hjemmeside på den - via hjemmesidens domæne-navn kan man finde frem til hvem der ejer domænet og dermed firmaet...
Avatar billede jailbird Nybegynder
11. december 2001 - 13:32 #4
til isl19960

hvor ser man IP nummeret og hvor kan man slå det op henne?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
11. december 2001 - 13:51 #5
Hvis man bruger ASP kan man skrive...

request.servervariables(\"remote_addr\")

så returneres IP adressen.
Så skriver man IP adressen i sin browser... derved ser man IP\'ens hjemmeside og får derigennem domæne-navnet.
Domænenavnet kan slåes op på whois:

http://www.dk-hostmaster.dk/whois.shtml
Avatar billede baremig Nybegynder
11. december 2001 - 13:53 #6
Avatar billede jailbird Nybegynder
12. december 2001 - 07:48 #7
Tak for hjælpen...
Avatar billede isl19960 Nybegynder
12. december 2001 - 08:26 #8
Takker for point... :)