Avatar billede axel_ibsen Nybegynder
11. december 2001 - 08:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ATM-kort + Netværkskort

Er det ikke muligt både at ha\' et atm-kort fra teledanmark og et alm. netværkskort?

Jeg kører winxp, da jeg kun havde atm-kortet i pc\'en fungerede internettet perfekt, men nu hvor jeg har sat et netværkskort i pc\'en, kan jeg hverken komme på nettet eller få forbindelse til min anden pc der kører win98.

I enhedshåndteringen står der under netværkskort at jeg har et \"ATM <elan>\" kort og et \"atm speedstream 3010\". Men tidligere var det et opkaldskort og speedstream 3010.
Når jeg prøvet at kalde op til internettet siger den at den ikke kan finde et modem.

Er der et venligt menneske der vil forklare hvordan jeg får sat mit system op til både at være på internettet og køre et netværk mellem 2 pc\'ere.
Avatar billede moebius Nybegynder
11. december 2001 - 09:00 #1
Har du checket din TCP/IP protokol. Det kan være at netkortet har lavet den lille smule om på den!
Avatar billede axel_ibsen Nybegynder
11. december 2001 - 14:41 #2
Ja Der er ikke nogle ændringer. De eneste ændringer jeg kan se er i \"Device Manager\" hvor der under netkort ikke længere er et opkaldskort og Speedstream. Nu er der et atm elan og Speedstream.
Når jeg prøver at logge på internettet siger den at den ikke kan få kontakt til modemmet, det må jo være fordi der ikke er noget opkaldskort længere.
Jeg har årøvet at slette det nye atm kort, men det kan ikke lade sig gøre.
Avatar billede leopolt Nybegynder
14. januar 2002 - 03:14 #3
Jeg kører også XP, Speedstream 3010, og har et alm. netkort installeret. I min opsætning er der slet ikke noget opkaldskort. Den måde XP laver forbindelse via SpeedStream kortet er ved at definere en forbindelse, som bruger Speedstream kortet. Det er altså slet ikke meningen at der skal være et opkaldskort...
Andre i dette forum har efterspurgt en opsætningsguide til XP for netop SpeedStream kortet - her er den så:
http://www.adminconsult.dk/manualer/atm.html
- egentlig et halvdårligt link...nå men hvad!!!
Hvis du ikke kan få skidtet til at virke, så kan jeg nåes på itnews_leopolt@hotmail.com