Avatar billede lrm Nybegynder
02. april 2000 - 21:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort ASUS AGP-V6800

Hej
Jeg har lige købt nyt grafik kort Grafikkort ASUS AGP-V6800.

De første 6 timer virkede det fint. Jeg brugte først standard pg derefter nogle beta drivers fra Asus egen hjemmeside.

Så installerede jeg Soldiers of fortune og begyndte at spille det over net.

På et tidspunky gik serveren ned og spillet låste, da jeg så genstartede computeren var der problener :((

Siden da har jeg haft probleme med kortet. Jeg kan ikke gå over den standard opløsning der er i windows efter geninstallering af windows den er med 16 farver.

Jeg kan fint installere kortet men når jeg så ændre til 800*600 eller 1027*769 med 16 256 eller 16 m farver så beder den om at genstarte og derefter starter den op i sort skærm, med en graå kant i hver side.

Der må jeg så trykke ctrl +alt+ delete og genstarte. Efter genstart siger den at der var problemer med hardware eller drivers og jeg må sætte den tilbage til windows grundstilling.

Dvs at jeg nu kun kan køre med 16 farver og er det 640* ? :).

Jeg har prøvet faktisk næsten alle drivers fra Asus og Nvdia. Jeg har updated BIOS på grafikkort og bundkort.

Jeg kan ikke finde på mere ?

Er der mon en eller flere der har oplevet det samme ?

mvh
LrM
Avatar billede 3dmikkel Nybegynder
02. april 2000 - 22:40 #1
Er din skærm en alm. plug and play?
Hvis den ikke er installeret korrekt, kan du kun køre i lave opløsninger og farver.
Jeg ved ikke om det er der problemet ligger, men det er da et o.k. gæt
Avatar billede krusell Nybegynder
02. april 2000 - 23:23 #2
Det r det da ikke hvis det virkede til at starte med
Irm>> Den geninstallering du snakker om, hvor omfattende var den? Var det kun en win?? geninstallering eller var den totalt?
Har du fjernet alle installeringer der havde med kortet at gøre og derefter installeret igen? Det ville jeg prøve, for det lyder lidt som driverproblemer. Og er der nogler noter om dit kort i readme til Soldiers of fortune? Eller på Asus'es hjemmeside?
Avatar billede schubert Nybegynder
02. april 2000 - 23:24 #3
Problemet er at du nu har prøvet med alle mulige forkellige drivere. Jeg har lige haft samme
problem med lillebroren v3800.

Jeg  gik ind i C:\windows\inf og fandt alle .inf der var ´relateret til skærmkortet og fjernede dem.

Der efter satte jeg et PCI kort i og startede maskinen, i fejlsikret tilstand - fik fjernet alle andre rester og kørte programmet Regclean fra Microsoft.

Så satte jeg v3800-kortet i igen og så var det ligesom at få nyt grafikkort igen.

Nu virker det og kan køre alle spil - incl. OpenGL spil som f.eks. Soldier of Fortune

Avatar billede lrm Nybegynder
04. april 2000 - 16:15 #4
Kortet var defekt fandt jeg ud af.
Så det blev byttet hos forhandleren, og nu virker det fint.

schubert :
tak for svaret, som nok havde virket hvis ikke kortet havde været defekt.

Avatar billede lrm Nybegynder
01. november 2002 - 10:40 #5
lukker
Avatar billede lrm Nybegynder
01. november 2002 - 10:40 #6
igen