Avatar billede jpe Nybegynder
10. december 2001 - 19:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

scsi kort til et cdromdrev

Hvilket kort er det bedste scsi kort til en plextor ultraplex 40 max og yamaha 8424S brænder?
Avatar billede msmows Nybegynder
10. december 2001 - 19:26 #1
Svært at sige, Adaptec går man aldrig fejl af, men også Tekram, Iwill m.fl. laver gode ting.
Avatar billede jpe Nybegynder
10. december 2001 - 19:43 #2
jeg har to adaptec kort i men det køre utroligt dårligt (to pga. jeg skulle boote fra cd, men hvis begge sidder på det kort der kan boote så går det slet ikke)
Adaptec Aic-7850 pci scsi-controller
adaptec aic-7892 ultra160/m pci scsikort
Avatar billede msmows Nybegynder
10. december 2001 - 20:41 #3
Det må bunde i fejlopsætning, da Adaptec normalt er noget af det nemmeste at have med at gøre.
Deler de evt. irq med andet?!
Avatar billede hjorth_2001 Nybegynder
19. december 2001 - 12:40 #4
Ja, umiddelbart vil jeg også anbefale et Adaptec kort. De er de største på markedet og kortene er gode og stabile. Jeg vil dog anbefale dig at købe et kort der 1) er bootable og 2) også har en 68-pins kanal til evt. udvidelse at HD. Så går ma ikke helt galt i skoven. Men principelt har du kun brug for en 50-pins ( 40 MB/s) controller ).
Avatar billede jpe Nybegynder
28. april 2002 - 00:14 #5
har ikke fået nogen svar og er gået over til ide