Avatar billede bente_elsker_heste Nybegynder
10. december 2001 - 18:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejl under installation!

Under installationen af Windows XP kommer der en blå skærm hvor der bl.a. står: \"Unmountable_boot_volume\"
Hvad betyder dette? Og hvad kan jeg gøre, for jeg vil utrolig gerne have installeret WinXP.
Er det noget med min harddisk?
Jeg har en IBM Deskstar 60GXP på 40 GB.

På forhånd tak!
Avatar billede greybeard Nybegynder
10. december 2001 - 18:45 #1
Booter du fra c-rommen?. Prøv at være lidt mere præcis.
Avatar billede bente_elsker_heste Nybegynder
10. december 2001 - 18:46 #2
Ja! Jeg kører WinME nu.
Avatar billede greybeard Nybegynder
10. december 2001 - 19:02 #3
Dit konkrete problem lyder som om det stammer fra CD-rommen, men det er svært at sige fra det du skriver.
For der er da en original CD du har??
Avatar billede bente_elsker_heste Nybegynder
10. december 2001 - 19:07 #4
Ja det er det. Det ærger mig sq lidt når den har været så fandens dyr. Men jeg tror ikke det er cden. Måske min boot-sektor på harddisken??
Avatar billede greybeard Nybegynder
10. december 2001 - 19:12 #5
Hvis det er harddisken der driller, skulle det hjælpe ompartitionere og formatere den under installation. Når du kommer der hvor du kan vælge drev.
Men sørg for at have BACKUP.
Avatar billede bente_elsker_heste Nybegynder
10. december 2001 - 19:14 #6
Hmm det vil være træls. Har en masse godt derinde, og ingen ekstra HD til backup. Kan der ik findes en anden løsning?
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 19:44 #7
bente elsker heste> du har det også med at acceptere dit eget svar, det er da snart en folkesygdom her på Eksperten!