Avatar billede kato Praktikant
10. december 2001 - 18:17 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

Musesmerter !

Jeg lider af \"musearm\" Jeg har prøvet Alm. kuglemus, trackball og freepen, men alle har givet mig problemer med mine led/muskler i albuen. Har nogen på Eksperten erfaring med et produkt som aflaster ell. mindsker belastningen på muskler og led ved længere tids brug. Jeg har tænkt på om man evt. kunne bruge et joystik som mus ? Håber på positiv feedback.
VH Kato
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
10. december 2001 - 18:20 #1
..Sådan nogle gele Puder..Få lidt massage i din ryg.. Hold en pause på en uge  - til 3 fra pcen.. Hvis du da kan :-) Har selv lidt af det og de råd jeg gav dig hjalp..Men en LOgitech Marble Trackwheel hjalp en hel del :)

God bedring
Avatar billede wize Nybegynder
10. december 2001 - 18:20 #2
du kan få sådan en hyggelig fætter du kan sætte på dit keyboard... så bruger du fingerne til at bevæge markøren rundt... jeg kan bare ikke huske hvad den hedder :-(
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
10. december 2001 - 18:21 #3
Prøv dette her link > http://www.museskade.dk/ < der kan du finde en hel masse info...!
Avatar billede spunk13 Nybegynder
10. december 2001 - 18:21 #4
Bare sørg for at musen, trackballen eller what ever er foran dig..
Avatar billede kato Praktikant
10. december 2001 - 18:26 #5
freefreelancer.....linket du henviser til har jeg set og læst ;-)
zyberwizard....jeg kan ikke holde mig fra min pc. Er en stor del af mit arbejde.
wize...du må gerne vende tilbage hvis du kommer i tanke om den omtalte fætter.
Avatar billede wize Nybegynder
10. december 2001 - 18:28 #6
jeg prøver lige at finde ud af noget... men det er en nu kan få i enhver kontormøbel forhandler... de bruger dem ude på min skole.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. december 2001 - 18:29 #7
Sørg for at hele din arm fra albuen til håndledet er på bordet!

Jeg bruger en mus som denne: http://www.animax.no/anirmouse.html når jeg har behov for at aflaste min arm, den tvinger armen ned på bordet!
Avatar billede yasw Nybegynder
10. december 2001 - 18:30 #8
Jeg tror den wize snakker om hedder MouseTrap.
Avatar billede wize Nybegynder
10. december 2001 - 18:30 #9
DET VAR DET DEN HED !!!!!!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. december 2001 - 18:30 #10
den wize snakker om er vist en mousetrapper: http://www.mousetrapper.com/
Avatar billede jefa Nybegynder
10. december 2001 - 18:31 #11
Hvad med en MouseTrapper
Avatar billede wize Nybegynder
10. december 2001 - 18:33 #12
Ja.. nemlig james... det er den alle de kontor damer på min skole bruger.. de har bare ikke musearm men de er nu helt pjattede med dem.
Avatar billede kato Praktikant
10. december 2001 - 18:35 #13
wize og yasw...jeg har set denne mousetrapper før og den virker mig noget klodset!
james t dk. du er inde på noget af det jeg havde i mine tanker. Har du haft længere tids erfaringer med brug af denne type mus?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. december 2001 - 18:36 #14
wize>> bedre at forebygge end at helbrede
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. december 2001 - 18:39 #15
Jeg har haft Anir i 3år. Den er rar at bruge, og hvis man køber en USB mus som almindelig mus kan man bruge begge uden at skal skifte stik!

Den er god til en afveksling, men tager lidt tilvending. Esselte har haft den her i danmark!
Avatar billede wize Nybegynder
10. december 2001 - 18:40 #16
james >> den der du linker til solgte vi engang da jeg var i praktik i en computer biks.... der var ikke særlig stor begejstring for dem der købte dem.. vi fik faktisk nogle retur. :-(
Avatar billede kato Praktikant
10. december 2001 - 18:41 #17
Er der mulighed for at bruge et alm. joystik som mus?
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
10. december 2001 - 18:43 #18
Jeg har haft virkelig slem musearm-hånd-skulder-ryg og gik til fysioterapi i et stykke tid.

Fysioterapeutens råd: at det næsten var hamrende ligegyldigt, hvad jeg brugte af indretninger som understtøttelse eller forskelligt udformede mus for den sags skyld. Det vigtigste var FORANDRING i arbejdstillingen (og pauser, men det er vi nogle stykker, der glemmer i kampens hede).

Så jeg skifter simpelthen mellem de forskellige mus, jeg har. Det er meget nemt at huske, for batteriet på min mus ryger altid om natten eller i weekenden. Og så er det frem med en mus, der har en helt anden udformning.

Men derfor skal du alligevel rette dig efter rådene om gode arbejdsstillinger, bl.a. det med fuld understøttelse af underarmen.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. december 2001 - 18:46 #19
Her kan du bestille og se info, blandt andet om hvilken størrelse du skal have!!!

http://www.backshop.box.nl/UK/indexuk.html
http://www.backshop.box.nl/UK/prodaniruk.html
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. december 2001 - 18:52 #20
wize>> Det tager tid at vende sig til Anir. Jeg brugte den hver dag i en måned for at vende mig til den!
Avatar billede holy-shit Nybegynder
10. december 2001 - 18:53 #21
Køb en kat. ;o)
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
10. december 2001 - 18:55 #22
holy-shit>>rofl
Avatar billede soreno Praktikant
10. december 2001 - 18:57 #23
anvend genvejstaster.
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
10. december 2001 - 18:59 #24
soreno>>Man kan da ikke bruge genvejstaster i alle programmer, kun de statsautoriserede MS-ting.
Avatar billede holy-shit Nybegynder
10. december 2001 - 19:02 #25
Kirsten sol>  Hmmm hvad er det for en tingest du er medlem af ???
Avatar billede soreno Praktikant
10. december 2001 - 19:04 #26
kirsten_sol> jeg har endnu ikke oplevet særligt mange programmer der ikke havde genvejstaster. De fleste alm. programmer har dem da.
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
10. december 2001 - 19:08 #27
soreno>>Har du spillet syv-kabale for nylig?
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
10. december 2001 - 19:09 #28
holy-shit>>rofl=rolling on the floor laughing
Avatar billede holy-shit Nybegynder
10. december 2001 - 19:11 #29
Kirsten sol > *lol* Jaa det ved jeg godt.  Men det var nu det link du refererer til, på dit statement..
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
10. december 2001 - 19:13 #30
soreno>>Nej, alvorlig talt. Det er næsten umuligt - for mig i hvert fald - at bruge genvejstaster, når jeg sidder med 1 pixels pensel og retter et billede til.
Avatar billede kato Praktikant
10. december 2001 - 19:14 #31
james..du kan kun få anir-mouse til højre hånd :o(
Avatar billede holy-shit Nybegynder
10. december 2001 - 19:17 #32
Kirsten sol>  Hmmm svar mig nu. ;o)
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
10. december 2001 - 19:18 #33
holy-shit>> Nå, du gad ikke følge linket? Tja, jeg (og 3,4 millioner andre med en comp)hjælper med at analysere data fra verdens største radio-observatorium i et projekt, der leder efter intelligens i universet. Jeg har så lavet en lille klub, der samtidig leder efter intelligens på jorden - hidtil uden held :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. december 2001 - 19:19 #34
kato>> Det er rigtigt, for de kom aldrig længere end til at snakke om en venstrehånds udgave!!!
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
10. december 2001 - 19:21 #35
holy-shit>>Sorry, jeg var lige forbi klubbens debatforum (som jeg er admin for) for at svare på nogle spm.
Avatar billede holy-shit Nybegynder
10. december 2001 - 19:26 #36
Kirsten sol> Jow jeg fulgte nemlig linket. Men knappen hvem er vi virkede ikke.
Men det lyder spændende...
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
10. december 2001 - 19:32 #37
holy-shit>>Uha, uha, jeg hader døde links. Er tilbage om lidt....
Avatar billede holy-shit Nybegynder
10. december 2001 - 19:43 #38
Kirsten sol> Det virker nu, og jeg har meldt mig ind.  :o)
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 03:02 #39
holy-shit>>Oh, så det er derfor Danmark i mellemtiden er kravlet op på en samlet 10.-plads, og at der nu er 3.421.174 deltagere i projektet i stedet for kun 3.421.173 :o)
Avatar billede kato Praktikant
11. december 2001 - 07:06 #40
kirsten sol og holy....!
Kunne i ikke finde et andet sted at chatte. Jeg har oprettet dette spørgsmål for at få hjælp, ikke for at høre på jeres p..
Tak
Avatar billede holy-shit Nybegynder
11. december 2001 - 08:34 #41
Kato> Hvilken skrækkelig ting det er , at vi lige udvekslede et par linjer..

Sådanne er det med 90 % af alle sp. der bliver der talt om alt imellem himmel og jord..

Og for mig at se så har du vist fået rigeligt med svar...

Så fri mig for dit P..
Avatar billede kato Praktikant
11. december 2001 - 10:16 #42
holy-shit jaa navnet siger jo det hele...

Avatar billede jefa Nybegynder
11. december 2001 - 10:18 #43
Seriøs brugere er holdt med at følge dette spørgsmål.
Avatar billede kato Praktikant
11. december 2001 - 10:27 #44
Og afslutningsvis holy-shit:
spg. besvaret: 1
spg. oprettet: 1
spg. hvor du deltager: 20 heraf 8 generel fri debat.
ja for mig at se bruger du mere Eksperten til snak end seriøs problemløsning.
Rigtig god jul.
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 17:55 #45
kato>>Jeg kom med et grundigt og seriøst svar 18:43:32 og kommenterede igen seriøst 18:59:15. Du glimrede jo stærkt med dit fravær og opdagede, at vi havde chattet, mens du sov. Oh skræk, det gik ud over dit musespørgsmål, hvor du har accepteret svar afgivet i går kl. 18:29:05. Men jeg kan forstå, at du \"ejer\" dette sted - også efter at du har accepteret et svar. Velbekomme. Var det kato navnet var?
Avatar billede holy-shit Nybegynder
11. december 2001 - 18:25 #46
Kato> Fri mig for dit hellige snak. Jeg har været med på Eksperten fra starten, blot undre et andet brugernavn...

Har du ikke fået svar ?? Og accepteret det ??
Hvad galt er der så i at vi lige udveksler et par ord ???
Og ja jeg er nemlig at finde nu, under FRI DEBAT og ordet siger næsten sig selv..

hvis Eksperten kun skal bruges til Seriøs Problemløsning og ikke til lidt hygge engangimellem;o)  Så skal sitet lukkes...

Så lad være med at spise Kirsebær med de store når du ikke kan klare de sten der følger med..
Avatar billede kato Praktikant
11. december 2001 - 19:36 #47
Kirsten..Det undrer mig at du som admin for et forum ikke har mere justits.
Holy..Du er gennemskuet, mere er der ikke at sige til dig. ;o)
Tak for denne gang
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 19:50 #48
Jeg er admin for et _hyggeligt_ forum, og jeg klasker ikke medlemmernes små hænder, hvis de går lidt uden for emnet om at finde intelligens i rummet såvel som på jorden - det sidste er jo overordentlig svært. Slut herfra.
Avatar billede holy-shit Nybegynder
12. december 2001 - 08:30 #49
Kato> Nå så jeg er gennemskuet.  He he hvem er jeg så ??
God jul til dig ;o)
Avatar billede holy-shit Nybegynder
12. december 2001 - 08:35 #50
Kato> Jeg har også musesmerter, men jeg lærte st bruge v hånd til musen. Jeg skifter så ca hver anden dag imellem h- o -v hånd og det virker. Det er jo meget let at ændre på museknappernes indstilling...
Avatar billede kato Praktikant
12. december 2001 - 08:35 #51
Julemanden :o))