Avatar billede selanne Nybegynder
10. december 2001 - 16:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Køling atter engang

Hej !
Jeg har lige erfaret at min TB 1200c ikke er låst på multiplien så det vil jeg jo udnytte til lidt mere hastighed men når jeg kører 10x133 altså 1333 Mhz så bliver CPU\'en ifølge Asusprobe 62 grader og 57-58 idle og det er i overkanten.Har en \"noname\" køler fra Datatel (De kaldte det en superkøler)og så vil jeg godt vide hvilken køler der er værd at gå efter istedet til max. 200-300,-kr?
Og et tillægsspørgsmål.Hvad er bedst, at OC på FSB\'en eller multiplien ??

Selanne
Avatar billede rebus Nybegynder
10. december 2001 - 16:34 #1
En meget god køler til den pris er en GlobalWin WBK38(har den selv). Den holder min 1333@1433mhz på max 50 grader.
Du får selvfølgelig mere ud af at overclocke med multiplien, jeg vil sige at en kombination af begge dele giver det bedste resultat.
Der er kun en måde at finde ud af hvad der er bedst for dig, nemlig at prøve sig frem, stille og roligt.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. december 2001 - 17:05 #2
Du får mest ud af at clocke FSB\'en da det vil medføre en større bånbredde på systemet. - Det gøt multipliercolcking ikke.

Mht. kølere skal du tænke på to ting : støj og ydelse.
Den WBK38 som rebus nævner, det er en køler med en super ydelse men den larmer også som et godstog.

Jeg meget glad for min Silverdao der holder min TB 1000@1430 på 48 grader. - den koster dog også 550.-
Men med medfølgende adaptere får du mulighed for at tilslutte den 6,8,10 el 12v (sidstnævnte er normalt.) og min kører ved 6v hvilkket resulterer i en fuldstændig tavs blæser.

Men indenfor dit nævnte budget vil jeg anbefale Taisol 760 som køler super på et godt støjniveau : http://www.extremehardware.dk/product.asp?product=101&page=2
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. december 2001 - 17:06 #3
Hvis du nu lige fandt nogle ekstra kroner et sted så har du her den nævnte Silverado : http://www.studiedata.dk/product.asp?product=76&page=1 just in case ;o)
Avatar billede rebus Nybegynder
10. december 2001 - 17:09 #4
Efter de artikler jeg har læst er Silveradoen ikke særligt god....
Men det er stadig en kombination af multiplier og fsb der giver den bedste overclocking.
Kludedukken> har du kun brugt fsb for at komme til 1430 mhz....?
Jeg kunne godt tænke mig at hører hvordan du har noget det, multi+fsb?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. december 2001 - 17:15 #5
rebus > jeg er enig i at det måske er en kombination - Jeg clocker altid ved at presse FSB først og så efterfølgende multiplier, da du har mere at bruge en større bånddredde til en flere \"normale\" mhz.

Jeg kører desuden 10*143 og har ikke prøvet højere da min printer ikke fungerer ved højere hastighed. - Kunne sikkert malke den lidt mere med ex. Crucial Ram :o)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. december 2001 - 17:19 #6
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. december 2001 - 17:30 #7
Takker :o)

Hvilken køler faldt valget på ?
Avatar billede rebus Nybegynder
10. december 2001 - 17:52 #8
Hvorfor fanden afviser du mit svar???!?!!?
Avatar billede selanne Nybegynder
10. december 2001 - 19:17 #9
ØH !! det gør jeg heller ikke men jeg har vist ikke helt check på det pointgivnings system.

SORRY !!
Avatar billede rebus Nybegynder
10. december 2001 - 19:19 #10
Så betyder det ikke så meget.....hader bare når folk afviser et rigtigt svar...
Avatar billede selanne Nybegynder
10. december 2001 - 19:29 #11
En Globalwin VBK38 min computer larmer allerede som et mega godstog.(Codegen kabinetter styrer ikke !!)