Avatar billede dzign Nybegynder
10. december 2001 - 14:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ugyldig fil i W3k

Jeg har et lille problem med w2k...
Under installationen af w2k kommen den med en fejl der siger \"Den fil den kopier er ikke en gyldig W2K fil indsæt venligst windows 2000 cd eller diskette\"
Det er ikke altid den samme fil....
Avatar billede ultradma Nybegynder
10. december 2001 - 14:24 #1
Fejl på cd´en!!!!
Avatar billede ultradma Nybegynder
10. december 2001 - 14:25 #2
Det er faktisk en meget typisk fejlmeddelse i win2k når der er ridser/fejl i cd´en...

Du kan prøve at pudse den, men i mange tilfælde er cd´en fuldstændig ødelagt :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 14:41 #3
W3k ;o)
Avatar billede dzign Nybegynder
10. december 2001 - 14:41 #4
Den virker i en anden maskine
Avatar billede dzign Nybegynder
10. december 2001 - 14:42 #5
Sorry W2K......
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 14:48 #6
Jeg har været ude for den fejl, det var i slutningen af en repair på WinXP.  Det viste sig at den koblede CD-drevene ud i slutfasen, så er det sq da klart at den ikke kan finde dem på CD-rommen.

Det endte for mit vedkommende med en helt ny installation ;o(

Prøv at Loade Default Setup, det løser mange install. problemer!
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 14:50 #7
Ellers, hvis du har plads på en HD kan du kopiere install. CD\'en over på den, så er du da sikker på at du kan finde den, en udkoblet CD-drev kan jo ikke bruges!
Avatar billede ultradma Nybegynder
10. december 2001 - 14:52 #8
Ok... hvis den virker på en anden maskine er det jo ik cd´en men formentlig cdromdrevet ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 14:58 #9
Der behøver ikke at være noget galt med dit CD-drev, det er en bug i installationsfasen.

Jeg har også været ude for at mit keyboard blev koblet ud da jeg skulle taste serienummeret ind, men det hjalp da jeg Loadede Defaulr Setup i bios og det gør jeg fast hvert gang jeg skal reppe. eller installere systemet!
Avatar billede allan_faroe Nybegynder
10. december 2001 - 15:23 #10
Har du tjeket om din fil-system er FAT-16 eller Fat-32 hvis det er det skal du ændre det til NTFS fil-system. Ellers prøv med en anden cd.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. december 2001 - 15:36 #11
Det har ingen betydning hvilket filformat der er på HDD, man kan jo ikke forlange at almindelige mennesker skal vide hvilket filsystem der er, eller skal være på HDD.

Iøvrigt kan man formatere den under installationen med et af filsystemerne!
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. januar 2002 - 08:53 #12