Avatar billede Slettet bruger
04. juni 1999 - 19:00 Der er 59 kommentarer og
1 løsning

Alle Strejk den 6 juni fortsat igen igen

Dette er en fortsættelse af Internet Strejke-tråden
Avatar billede jok Nybegynder
04. juni 1999 - 21:01 #1
hehehe, og vi bliver bare ved og ved
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 1999 - 21:06 #2
Ja, vi går helt amok
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juni 1999 - 21:21 #3
Jeg føler lige jeg er nødt til at reagere på de rygter der gå i dag...

British Telecom har lanceret "gratis internet" i weekender til alle "på grund af netstrejken"...

Først skal det lige nævnes: Uanset hvor meget det har hjulpet i England, kan det overhovedet ikke sammenlignes med Danmark... i England har der f.eks. været GOD planlægning, og GOD mediedækning... Derudover tror jeg faktisk slet ikke på, at det er strejkens skyld... de tiltag der er gjort, har været under vejs længe... Så radikale ændringer i abonnementsstrukturen foretages ikke fra dag til dag, eller fra uge til uge..

Det skal også liiiiige bankes fast, at de engelske brugere har fået en MØJ aftale igennem... og de har åbenbart accepteret den... dvs. at der IKKE bliver nye muligheder for forhandling...

- Hvem gider disconnectes efter hver 20 min. (ved inaktivitet) eller efter 2 timer ved fuld aktivitet? - det er IKKE acceptabelt...
- De har fået fra fradag midnat til søndag ditto... idet brugerne har accepteret det, tvivler jeg på, de får en generel prisnedsættelse (eller i bedste fald, gratisnet).
- Jeg savner oplysninger om, hvordan British Telecom vil dække den påførte udgift. Ved forhøjelse af abonnementer, eller ved generel forhøjelse af telefontakster...

Til sidst skal det lige nævnes, at der i england IKKE er "monopol" på teletakst niveauet... i England lever den fri konkurrence. Det gør den ikke i Danmark...

Mikael Pedersen aka. NanoQ
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 1999 - 21:24 #4

Jeg foreslår at vi laver en ny strejke.
Jeg vil gerne være med til at arrangere den, eller medvirke på www.netstrejke.dk

Hvis det er i orden så svar venligst (Cyberesben)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juni 1999 - 21:27 #5
Strejke er IKKE det første våben der bør bruges... forhandlinger først...

Ønsker du/i at arbejde seriøst for det, så se at spring på vognen. Arbejdet ER startet, i form af foreningen DIB (Danske Internet Brugere) - læs mere på http://welcome.to/DIB

NanoQ

Avatar billede jacob_hs Nybegynder
04. juni 1999 - 21:31 #6
www.netstrejke.dk

Der er og bliver en strejke 6 Juni

Hvis det ikek hjælper gør vi det bare igen

mvh Jobbe uin 6167879
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 1999 - 21:32 #7
Jeg vil gerne være med i DIB, men hvordan bliver jeg medlem?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juni 1999 - 21:33 #8
Det kan du se på homepagen :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 1999 - 21:35 #9
Ingen svar her dette er en debat uden svar, skriv venligst som kommentar
Avatar billede knogle Nybegynder
04. juni 1999 - 21:38 #10
smileface>> du kan skriv til mig på knogle@dalnet.dk, hvis du ønsker at deltage i DIB's kamp mod TeleDK's prismonopol :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juni 1999 - 21:39 #11
Vi prøver igen... hehe... indmeldelse kan ske via DIB's homepage... welcome.to/DIB eller http://www.strejken.dht.dk/

Det kan pt. være lidt svært at gennemskue hvordan man melder sig ind.. men det bliver rettet hurtigst muligt ;)

NanoQ
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 1999 - 21:41 #12
SKAL man sende en skriftlig ansøgning?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 1999 - 21:48 #13
Ok jeg har sendt en mail til dig Knogle
Avatar billede knogle Nybegynder
04. juni 1999 - 21:54 #14
jeg har sendt tilbage :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. juni 1999 - 22:53 #15
er jeg virkelig den første som var med påråspladsen som skriver indlæg om det?

men det var rimelig godt kan jeg sige... måske lidt småt men whatever
Avatar billede knogle Nybegynder
04. juni 1999 - 22:55 #16
esben>> oki, er priserne allerede faldet :)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. juni 1999 - 22:56 #17
påråspladsen=på rådhuspladsen
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. juni 1999 - 23:06 #18
vi var en 10-15 stykker der hang sedler op, informerede for, samlede underskrifter og gav dem papirer

jeg har taget 5 billeder som snart kommer

1 af et reklameskilt, som "ukendte gerningsmænd" har puttet nogle af vores papirer ned i

1 af en TeleDK-telefonboks hvor der hang en af vores sedler i, der hvor der normalt er reklamer

1 af os alle sammen

2 af en sød blondine der stod og læste en af vores sedler
Avatar billede knogle Nybegynder
04. juni 1999 - 23:08 #19
hehe, blondinen det vigtigste.. *g*
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juni 1999 - 23:16 #20
havde hun tøj på? - eller havde hun bare store bryster? :))
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. juni 1999 - 23:33 #21
$:-(>> vi ER i gang med at planlægge den næste strejke bedre
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juni 1999 - 23:36 #22
well... så lyder det til at der fremover kører 2 seperate tog... trist at høre :/
for begge parter...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. juni 1999 - 23:39 #23
nanoq>> forklar nærmere
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. juni 1999 - 23:51 #24
Cyber, I arrangerer strejke... DIB kæmper mod samme mål, men med andre (og efter min mening særdeles mere effektive)våben...

Konflikt er IKKE vejen til success...

Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. juni 1999 - 23:59 #25
nanoq>> når søndagen er overstået, vil vi lave en ny gruppe hvor ALLE kan være med.... så der er ingen konflikter her
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. juni 1999 - 00:04 #26
Gruppen DIB er allerede lavet... at lave endnu end gruppe, er jo netop at "starte endnu et tog"...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. juni 1999 - 00:09 #27
min indtryk er at DIB primært henvender sig til dem der bare var imod denne her strejke
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. juni 1999 - 00:13 #28
Overhovedet ikke... DIB er en forening der har til formål, at skaffe billigere internet til alle danskere...

At os der satte os sammen, og fik DIB i luften IKKE mener "strejken" er vejen mod målet, er en helt anden sag...

DIB's holdning er, at våben som boykot er det absolut sidste skridt man tager... først bør alle andre muligheder prøves af... Jeg tror på det er bedre at tænke før man handler...

Folk der strejker er lige så velkomne i DIB som alle andre... for efter strejken, vil vi alle STADIG kæmpe mod samme mål...

Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. juni 1999 - 00:44 #29
det lyder interessant!

jeg vil da gerne være med til at stå for dib, så... altså efter strejken

vi skal se om vi kan få fat i www.nedmedpriserne.dk

eller noget i den stil

www.dib.dk er der ikke nogen der husker!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. juni 1999 - 00:52 #30
vi har gang i et domainnavn... og det bliver foreningens navn... når vi først kommer igang, skal folk nok huske navnet... ;)

Men du skal så absolut være velkommen :-)
Avatar billede soulshock Nybegynder
05. juni 1999 - 01:17 #31
I skal så absolut være velkomne allesammen :) (Undtagen TeleDK ansatte og folk med forgreninger til Politiet, FBI, CIA og NSA)
hehe
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. juni 1999 - 02:23 #32
folk kan huske ord...de kan ikke huske ting som DIB

derfor må domænenavnet hedder noget der har med det vi står for at gøre...

www.destroyteledanmark.dk *G*

www.netprotest.dk synes jeg ville være god. det er et sigende navn, folk kan huske det, og det dækker ret godt det vi står for. så hvorfor ikke tage den?

netstrejke.dk var også et sigende navn som var nemt at huske, men da i ikke vil have en strejke, kan i vel klare en protest!

men under alle omstændigheder vil jeg meget gerne hjælpe med at stå for det og arrangere det!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. juni 1999 - 02:50 #33
men det i dag, synes jeg har virket som om at folk ikke rigtig gad lette røven for at gøre noget ved det, men genre ville sidde ved deres computer og lave underlige ting i ASP.

den mentalitet håber jeg ikke der kommer i den nye forening
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. juni 1999 - 03:26 #34
jeg har læst siden, og synes at det lyder ret interessant, dog vil jeg sige at der går for meget forening i det. rigtige møder er reelt ikke mulige da folk bor i hele DK, og derfor vil det være svært at invitere folk med til møderne, hvis de ikke har mirc, da de så ikke kan komme med i en chat.

så jeg synes at forenings-delen skal ændres meget og der er en del der skal væk, og ellers så vil jeg sige at i nok ikke skal regne med at lave et kontingent eller indmeldelsesgebyr, da det vil afholde folk fra at gå med.
Avatar billede fagbog Nybegynder
05. juni 1999 - 06:55 #35
Cyberesben;

Jeg synes at det skal være
www.dib.dk
da den er nemmere at huske

MVH

Henrik Mardov
icq: 40373759
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 1999 - 08:42 #36
En dags strejke virker nok ikke, TeleDanmark kan jo egentlig bare ignorere det?

Nå jeg strejker alligevel ;o)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
05. juni 1999 - 12:49 #37
fagbog>> ja det er nemt at huske 3 bogstaver, men folk som f.eks. hører det i radioen eller andre steder, vil ikke kunne huske et par  bogstaver... det er ok at have en DIB.dk

men jeg ville nu sige at man skal bede folk om at gå ind på www.netprotest.dk

det er et meget sigende navn, og så er det nemt at huske

efter at vi havde været i P3, kom der en eksplosion i antallet af besøgende på vores HP, netop fordi thor sagde adressen www.netstrejke.dk i radioen

Avatar billede NanoQ Nybegynder
05. juni 1999 - 14:47 #38
Der skal ikke bare slåes på bogstaverne DIB... men på navnet Danske Internet Brugere. Altså navnet på foreningen.

"Danske Internet Brugere" lyder som det det er... en sammenslutning af alle danske internetbrugere...

Vi kan jo sagtens lave ENDNU et domæne, der mere specifikt går på vores mål... Men jeg synes ikke det er smart, at udelukke alt andet.. det KUNNE jo være, DIB i fremtiden også ville komme til at stå for andre ting... Jeg kunne f.eks. forestille mig det kunne være skide skægt at lave nogle IRL arrangementer for medlemmer mv...

Det med at arrangere real life møder er absolut en ting der skal gøres.. Det er da rigtigt vi er spredt ud over hele Danmark... men kan vi få tilslutning nok, er der grundlag for, at dele os op i regioner... og afholde flere mindre møder rundt i DK, og "sammenkæde" dem efterfølgende... Sådan fungerer andre landsforeninger også... :-)

Avatar billede jok Nybegynder
05. juni 1999 - 18:47 #39
www.dib.dk er allerede i brug....

www.billigere-internet.dk ville måske være en ide

og jeg kan godt hjælpe med siden, hvis det skulle være :o)
Avatar billede herrk Nybegynder
05. juni 1999 - 21:22 #40
Ifølge min advokat skal vi gennem konkurrencestyrelsen før vi kan få noget ud af at gå til ombudsmanden.

Anklagen skulle så gå på at Teledanmark misbruger deres dominerende stilling.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. juni 1999 - 01:28 #41
herrk, jeppers.. i know.. og det bliver også den vej der skal gåes... men der er dog skridt der skal tages først... f.eks. Telestyrelsen... de vil dog ganske givet afvise... men det SKAL prøves... da det giver en noget bedre troværdighed senere... :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. juni 1999 - 21:14 #42
Jeg tog lige nogle puljestatistikker fra TeleDK's hjemmeside:

Max belastning 60.0 %
Average belastning 20.0 %
Current belastning 21.0 %

Dette er min modempuljes belastning - Som i kan se, ligger dagens belastning faktisk 1% over gennemsnittet - Hvad kan man sige... boller fra Koberg?

Jeg holder løbende øje med statisktikken i dag... og jeg kan se, det ikke er en tilfældighed... der er stort set gennemsnitlig belastning på alle modempuljer i dag... såååøøøhh... hehe ;-)

http://welcome.to/DIB hvis du alligevel ikke vil give op :-)
Avatar billede knogle Nybegynder
06. juni 1999 - 21:40 #43
Nanoq>> sejt sagt
Avatar billede kimmer1 Nybegynder
06. juni 1999 - 21:45 #44
Bums
Avatar billede ismand Nybegynder
06. juni 1999 - 22:58 #45
øhhh..... Tilykke jeres strejke var til grin... :))

Prøv endelig igen såån jeg kan downloade hurtigere...
Avatar billede tyfos Nybegynder
07. juni 1999 - 04:26 #46
success??..eller fiasko...jeg er ny er på eksperten men er rasende!!! Jeg er på ca. 18 timer i døgnet med min ISDN linje...ja..jeg gider ikke at fortælle om regningerne...som i kan se er det d. 7/6-99 og hvordan er det gået??...Jeg har prøvet at læse alle meddeleserne løst igennem! Jeg kan næsten regne ud at dette ikek virkede helt efter hensigten? sikkert pga. af den lidt pressede planlægning! Jeg vil bare sige at jeg vil bruges!!! Min kære pengepung kan ikke holde til regningerne længere så hvis jeg kan hjælpe med noget, så sig endelig til.......

tyfos@torp.to
Datamatiker stud.
Avatar billede knogle Nybegynder
07. juni 1999 - 04:40 #47
tyfos>> tjek http://welcome.to/DIB

du kan stadig gøre underværker :)
Avatar billede tyfos Nybegynder
07. juni 1999 - 04:43 #48
hehe....ja...jeg tjekker DIB, men efter alle mine 18 timer om dagen på nettet i jeg ved ikke hvor lang tid, så har jeg først nu hørt om DIB...måske er jeg ikke opsøgende nok, men ok...
Avatar billede knogle Nybegynder
07. juni 1999 - 04:43 #49
den er sommetider nede, så prøv dens mirror site: www.strejken.dht.dk
Avatar billede knogle Nybegynder
07. juni 1999 - 04:47 #50
det er ikke underligt at du ikke har hørt om DIB før... den er temmelig ny, og den er ikke helt oppe og kører endnu, men vores planer er at glemme alt hvad der hedder "strejke" - og gå via Telestyrelsen og Ombudsmanden.. så vi kan få fjernet TeleDK's monopol, og få et mere konkurence styret Internet Marked herhjemme :)
Avatar billede batwoman Nybegynder
07. juni 1999 - 08:30 #51
Hm jeg strejkede søndag og jeg gjorde det med god samvittighed.

Nu ved "de" at vi kan undlade at bruge nettet, så næste gang de bliver strejke/boykot whatever, så er der folk der bakker det op.

Hvordan er det muligt på forhånd at sige, at det ikke kan betale sig at strejke?

Til gengæld har det gennem tiderne vist sig, at det er noget nær umuligt at ramme teledanmark, via slavevejen! Hvor lang tid vil det ikke tage at følge den vej? 1 år eller måske længere? Kan vi/har vi råd til at vente så længe.

Ja jeg spørger bare!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. juni 1999 - 09:37 #52
Well... med en gennemsnitlig puljebelastning på OVER gennemsnittet, kan jeg ikke rigtig se, hvordan de skulle have mærket noget som helst ;-)

Avatar billede cyberesben Nybegynder
07. juni 1999 - 09:38 #53
tjaaa det ved jeg ikke
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 1999 - 11:21 #54
Nu får jeg forbindelse ved Hjørring antenne selskab og så er jeg tilfreds :)
Avatar billede knogle Nybegynder
07. juni 1999 - 19:35 #55
Avatar billede tyfos Nybegynder
07. juni 1999 - 19:47 #56
hmmm....så læs også lige om 1Mbit uden minuttakst!!

http://www.cybercity.dk/nyheder/visnyhed.phtml/Computer/9906/109-990607-02
Avatar billede yebzqey Nybegynder
08. juni 1999 - 00:18 #57
Er der nogen der ved hvor meget tele danmarks indkomst faldt søndag d. 6?
Avatar billede knogle Nybegynder
08. juni 1999 - 00:23 #58
Avatar billede cyberesben Nybegynder
15. juni 1999 - 14:03 #59
!!!!!!TIL ALLE:!!!!!!

Kig på DR2 i aften kl 20.00-21.00.

Der vil jeg blive interviewet angående Netstrejken I Programmet U-land.

Hvis nogen har et videokort i deres puter er de MEGET velkomne til at optage det og maile en mpg eller avi eller whatever til cyberesben@postkontor.dk

Så ved i det.... vi er i fjernsynet, gutter!
Avatar billede knogle Nybegynder
15. juni 2001 - 05:11 #60
I dag, et par år siden Netstrejke og DIB.. har vi alle næsten adsl, sidder og keder mig, og læser.. vi havde det da meget sjovt dengang *g* - nogen der har det klip fra DR2 ?