Avatar billede dazzler Nybegynder
09. december 2001 - 19:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Disk Drev

Min fars diskette drev er gået lidt amok. Det vises ikke under denne computer, og den viser fejl. Den siger at jeg skal geninstallere driveren men når jeg gør det kommer den med kode 1 fejl. Den siger at hardwaren skal instilles. Hvad gør jeg?
Avatar billede entracore Nybegynder
09. december 2001 - 19:42 #1
Prøv at gå ud i en dos prompt og skriv a:\\

Hvis drevet ikke kan findes, så forsøg dig med at genstarte computeren, og smid en diskette i drevet inden du genstarter. Husk ligeledes at sætte BIOS til at boote fra diskette drevet.
Hvis den ikke kan boote fre diskettedrevet, er det muligvis ødelagt.
Avatar billede dazzler Nybegynder
09. december 2001 - 19:47 #2
Øhhhm, det er en compaq man kan ikke komme ud i bios og den kører med windows 2000
Avatar billede intel4004 Novice
09. december 2001 - 19:52 #3
Det skulle da gerne være muligt at komme ind i BIOS...??

INTEL4004
Avatar billede dazzler Nybegynder
09. december 2001 - 19:53 #4
Den siger drevet blev ikke fundet, er der andre muligheder, inden jeg restarter altså?
Avatar billede dazzler Nybegynder
09. december 2001 - 19:54 #5
Når man starter computeren er der bare en sort skærm med et compaq logo på... og så starter windows.
Avatar billede dazzler Nybegynder
09. december 2001 - 19:56 #6
Jeg prøver det med at restarte med en disk i.
Avatar billede dazzler Nybegynder
09. december 2001 - 20:03 #7
Den prøver at boote fra diskette drevet men siger at det ikke er det rigtige format. Andre ideer?
Avatar billede entracore Nybegynder
09. december 2001 - 20:06 #8
Det vil sige at når du forsøger at boote fra diskette drevet så begynder drevet at læse disketten - er det korrekt?

Hvis det er tilfældet så virker dit diskette drev.

Ellers kan jeg ikke rigtig komme på noget intelligent... desværre :(
Avatar billede dazzler Nybegynder
09. december 2001 - 20:07 #9
Korrekt, og Hvad med nogle uintelligente forslag?
Avatar billede dazzler Nybegynder
09. december 2001 - 20:11 #10
Er der nogen der ved hvor man kan hente en diskette driver?
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. december 2001 - 20:29 #11
Hvad skal du med en diskette driver til, det er standard i alle nyere OS.
Er dit diskettedrev noget usædvanligt eller hvad?
Avatar billede dazzler Nybegynder
09. december 2001 - 20:35 #12
Min fars diskette drev siger at jeg skal geninstallere driveren, når jeg gør det siger den at jeg skal indstille det. Når jeg genstarter så siger den det samme engang til.
Avatar billede dazzler Nybegynder
09. december 2001 - 20:37 #13
Nå, jeg prøver at fuske videre, tak for hjælpen
Avatar billede jajakobsen Nybegynder
09. december 2001 - 23:09 #14
Man kan da ikke bare proppe en diskette i maskinen
og så tro, at maskinen starter op. Det skal da være en bootdiskette evt. windows egen start/nødhjælpdiskette.