Avatar billede rpp Nybegynder
09. december 2001 - 17:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Harddisk

Hejsa!!

Jeg har lige sat en ekstra harddisk i min pc!!

Og den finder den godt nok i bios, men windows vil bare ikke sige hej?? Hvad gør jeg forkert!!???
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2001 - 17:56 #1
Du skal fdiske og formattere før windows kan se den. Det gøres i DOS.
Avatar billede rpp Nybegynder
09. december 2001 - 17:57 #2
Fdisk kan ikke finde min disk!!

Det er en brugt jeg har købt!!
Avatar billede zhark Nybegynder
09. december 2001 - 21:35 #3
Hvor stor er disken, lidt ældre PC har problemer med store diske. Er jumper og kabel sat korrekt (master/slave) osv.
Avatar billede guf_kevin Nybegynder
10. december 2001 - 00:52 #4
Er du sikker på at fdisk ikke kan finde den? Hvis den nye harddisk sidder som slave, skal du i fdisk menuen vælge menu punkt 5, skift harddisk!!!

Derefter skulle den gerne være der, så du kan partitionere!!!
Avatar billede zhark Nybegynder
10. december 2001 - 01:07 #5
Med sådan en (tvivlsom) ny! (gammel) HD ville jeg TAGE CABLET FRA DEN DU HAR, sætte den \"ny\" som master, med jumper og cabel korrekt. Finder fdisk ikke HDen  er den kaput - slut.
Forudsat det ikke er en HD over 30GB og/eller et ældre mobo du har? Det har vi jo ikke hørt noget om.