Avatar billede ina Nybegynder
09. december 2001 - 13:09 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

ingen udvidet hukommelse

Jeg har købt mig et ecs k7s5a mobo med en 800mhz duron cpu ,men jeg kan ikke få det til at køre. Det skriver hele tiden, at der ingen udvidet hukommelse er installeret! jeg har en 256mb ramklods til. Jeg håber en af jer kan hjælpe mig!
Ina
Avatar billede francke Nybegynder
09. december 2001 - 13:17 #1
Prøv at h-klik på denne computer/egenskaber/avanceret/ydeevne/skift og sæt den op der!!
Avatar billede oniel Nybegynder
09. december 2001 - 13:23 #2
Prøv at flytte ram-klodsen til et andet slot.
Avatar billede francke Nybegynder
09. december 2001 - 13:27 #3
Sorry! Jeg misforstod vist spm!! ;))
Avatar billede oniel Nybegynder
12. december 2001 - 15:45 #4
Er problemet løst??  ;)
Avatar billede ina Nybegynder
13. december 2001 - 06:20 #5
Nej, det er ikke løst, og jeg har faktisk tænkt på om jeg skulle købe et nyt mobo istedet for
Avatar billede francke Nybegynder
13. december 2001 - 07:09 #6
Hvad mener du med \"ikke få det til at køre\"? Starter den slet ikke op?
Avatar billede ina Nybegynder
13. december 2001 - 17:38 #7
Jo, den starter op, men efter et stykke tid vil den bare ikke mere. Jeg har f.eks en 800 mhz cpu i, men når jeg sætter den til at køre optimeret, går den ned på 533mhz, og på et tidspunkt siger den, at der ingen udvidet hukommelse er installeret og ikke kan fortsætte. Hvad går der galt?
Avatar billede francke Nybegynder
16. december 2001 - 13:00 #8
Hvorfor får jeg først en mail om din kommentar i dag?? De er squ ved at være langsomme herinde!! Vil det sige at når du går i BIOS og sætter den til 7x100Mhz går den ind og retter på det du har sat den til??
Avatar billede ina Nybegynder
16. december 2001 - 21:01 #9
Ja, det gør den, når jeg trykker f7, d.v.s. at den skal indstille sig til at køre optimeret, så går den automatisk ned på 533mhz istedet for de 800mhz den skal køre med.