Avatar billede emils Nybegynder
09. december 2001 - 07:31 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

IP-problem

Hej

Jeg har en router fra teledanmark som har en fast IP adresse. Routeren peger alle porte videre til min server computer.

Nu har jeg bare et lille problem, for jeg kan ikke køre en del netwærks programmer fra mine andre computere (bl.a. netmetting) for ud af til ser folk kun min routers IP, som henviser dem til min server, i stedet for den computer jeg sidder ved.
Hvordan kan jeg på min server computer sætte den op til at videresende en bestemt port til en af de andre computere?

Jeg køre Windows 2000, hvis det skulle have noget at sige.
Avatar billede frock Nybegynder
09. december 2001 - 08:34 #1
Hvad er det for en router?

Den skal understøtte H.323 protokollen, ellers kan du ikke køre Netmeeting på de andre maskiner.
Avatar billede hojben Novice
09. december 2001 - 10:10 #2
Netmeeting fungerer ikke på tdc routerløsninger.. Det er et problem de er ved at få styr på.. Men åbenbart ikke noget de bruger oceaner af tid på..
Avatar billede emils Nybegynder
09. december 2001 - 11:53 #3
Okay, det lyder ikke så godt, men findes der ikke et program/service som kan videregive en port til en anden computer?

Avatar billede hojben Novice
09. december 2001 - 11:55 #4
mener da bestemt at win2k kan finde ud af det...
Avatar billede emils Nybegynder
09. december 2001 - 11:56 #5
Men jeg kører jo Win 2000. Hvad skal jeg gøre ??
Avatar billede hojben Novice
09. december 2001 - 11:57 #6
under tcpip opsætningen mener jeg at der er en fane til routing... er ikke hjemme så jeg selv kan tjekke det...
Avatar billede hojben Novice
12. december 2001 - 04:46 #7
Takker for point ;)