Avatar billede aspdude Nybegynder
31. marts 2000 - 21:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Konverter mbn.dk's mySQL mailsystem til wiktor.dk

Hvem kan Konvertere mbn.dk 's Mailsystem med mySQL , til en konto hos wiktor.dk ..?
der skal kun leges med koden til serverne og sådan lidt , og username og password til mysql skal bare være ,mbn og kodeord !
Avatar billede andreas Nybegynder
31. marts 2000 - 22:07 #1
hvad mener du ??? har du mysql adgang på wiktor ??
Avatar billede drean Nybegynder
31. marts 2000 - 22:24 #2
Du skal jo ikke gøre andet end at oprette det....jeg kan da godt gøre det hvis du mangler en til det...men opret selv kontoen
Avatar billede drean Nybegynder
31. marts 2000 - 22:25 #3
hvad skal ændres i koden ??
Avatar billede doeleman Nybegynder
31. marts 2000 - 23:19 #4
Hvis du ikke allerede har MySQL-adgang hos wiktor, skal du bare bede om det (det bliver ikke oprettet som standard). Send en mail til wiktor.dk, hvor du skriver dit ønskede brugernavn og ønskede password.

Derefter indsætter du blot værdierne i filen "connect.mysql". Hvis dit brugernavn f.eks. er "aspdude" kommer det til at se således ud:
<?
$connection = mysql_connect("wiktor.dk","aspdude","password");
mysql_select_db("aspdude", $connection);
?>
Avatar billede doeleman Nybegynder
31. marts 2000 - 23:24 #5
Derudover skal du rette første linie i "system.inc.php" fra
require("/hotel/mbn/connect.mysql"); til
require("connect.mysql");

I filen "pass.php" angiver du dit ønskede brugernavn og password til administrationssiden.

Tilsidst skal du rette første linie i "make.php" fra
require("/hotel/mbn/connect.mysql"); til
require("connect.mysql");
Når du kører den fil, opretter den de nødvendige tabeller i MySQL-databasen.
Avatar billede aspdude Nybegynder
01. april 2000 - 18:04 #6
doeleman: du virker som en klog mand :)
Nu har jeg kun et problem , systemet virker ! men jeg kunne godt tænke mig at den havde en fast mailserver , altså at man ikke skulle taste den ind selv !
Jeg tænkte på om det ikke bare kune laves som et hidden field ??
Avatar billede doeleman Nybegynder
01. april 2000 - 20:09 #7
Hvis du mener på "Opret bruger"-siden, kan du bare indsætte linien
<INPUT TYPE="hidden" VALUE="mail.wiktor.dk" NAME="server"> efter
<form action="opret.php" method="post"> og derefter fjerne linien, som indeholder "Adressen til pop3 serveren:" (ca. linie 17).

Mvh. Christian
Avatar billede doeleman Nybegynder
02. april 2000 - 16:07 #8
Husk at godkende svaret !! :-)
Avatar billede aspdude Nybegynder
03. april 2000 - 15:57 #9
selvfølhelig ;)
Avatar billede aspdude Nybegynder
03. april 2000 - 15:58 #10
damn , wrong button :)

selvfølgelig :)