Avatar billede annnrz Nybegynder
31. marts 2000 - 21:08 Der er 12 kommentarer

Harddisk husker ikke partitioner!

Jeg har en lettere gammel Fujitsu hd på 4 giga, den findes fint i BIOS og i FDISK, men når jeg så har oprettet primær og udvidet dospartition og gentstartet maskinen, så har den ikke gemt en skid info på disken! Jeg kan derfor starte forfra igen hvilket hjælper da jeg derfor ik kan formatere den....

(har i prøvet med partition magic endnu...)
Avatar billede annnrz Nybegynder
31. marts 2000 - 21:09 #1
ups...hvilket IKKE hjælper!

:)
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2000 - 22:52 #2
Jep og den virker perfekt. Har haft flere maskiner under behandling med PARTITIONMAGIC 5.0. Har lavet 3 partitioner på de forskellgie diske. 2 til systemer og en til data/backup. PARTITIONMAGIC 5.0 tjekker også om det kan foretage ændringer på computeren i overensstemmelse med bios.
Avatar billede douglas Nybegynder
03. april 2000 - 21:16 #3
Du siger du kun har oprettet en primær og udvidet partitionen... Det er ikke nok - du skal derudover også oprette et logisk drev på den uvidede, ellers virker det ikke - ikke noget med spørgsmålet at gøre, men alligevel...

Det findes ikke noget mere surt end harddiske der ikke fungerer som de skal.

/Douglas
Avatar billede rof Nybegynder
04. april 2000 - 18:20 #4
Prøv at low level formatere harddisken i BIOS'en og dernæst oprette partioner på den ude fra ren dos.
Jeg havde selv en harddisk der gjorde noget ligende, den low level formaterede jeg (den fandt ingen fejl) og oprettede partioner (2 stk) fra ren dos i stedet for at gøre det fra win 2000 som jeg først havde prøvet.
Avatar billede teknik Juniormester
28. maj 2000 - 13:59 #5
"..den har ikke gemt en skid info på disken" mener du dermed, at du får en fejlmelding a'la "Invalid media" eller lignende, når efter endt Fdiskning og genstart igen booter fra diskette, og så skriver Format c:      ........?
Hvis ja, hvad lyder fejlmeldingen så på ?

Fdisk gemmer jo ikke i sig selv noget på disken som kan "ses", kun informationer som er nødvendige for at Format kommandoen kan fungere.

Har du prøvet at lade bios detektere? harddiskstørrelsen, det sker jo ikke altid automatisk.
Avatar billede teknik Juniormester
28. maj 2000 - 14:00 #6
Stryg lige den linie med Bios, det havde du jo svaret på
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. november 2000 - 05:44 #7
Afslut spørgsmålet?
Avatar billede annnrz Nybegynder
26. marts 2001 - 21:41 #8
teknik--> når jeg skriver \"..den har ikke gemt en skid info på disken\" - mener jeg selvføgeig partitions opysninger....

ROF--> low level format? how?
Avatar billede annnrz Nybegynder
26. marts 2001 - 21:43 #9
det skal lige siges at der også var oprettet et logisk drev.....

(spørgsmålet er stadig åbent)
Avatar billede mrrius Nybegynder
13. maj 2002 - 20:56 #10
oh - det lyder som om du ikke har fjernet de gamle paratitioner , før du opretter de nye ...
Avatar billede douglas Nybegynder
14. april 2005 - 10:19 #11
Fik du det til at virke?
Hvis ja og nej, så er det alligevel på tide at få lukket spørgsmålet? :)
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 14:16 #12
lukker du ikke snart spørgsmålet