Avatar billede eqvaliser Nybegynder
07. december 2001 - 22:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

850MB cdér til brænding.

Jeg Har en brænder som understøtter \"overburn\"
og skal brænde en fil som fylder 703 mb
jeg har cdér som der har 850mb plads.
Men når jeg forsøger at brænde den siger den at
filen er for stor til det kan lade sig gøre..
Jeg bruger NERO 5.5.5.1plus
skal jeg bruge et andet program til at brænde kæmpe Cder eller hvordan kan det lade sig gøre???
Avatar billede maxium Novice
07. december 2001 - 22:21 #1
har aldrig hørt om en cd på 850mb men prøv at pakke den ned med www.winrar.com så den fylder under 700 og prøv så igen
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2001 - 22:33 #2
mener overburn det er ca. 30 Mb ekstra - mener du forresten ikke 650 Mb cdrom?
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
07. december 2001 - 22:35 #3
Jeg MENER 850mb cd. sidder med den her i hånden.
jeg kan scanne et billede af coveret hvis du vil se det. Neutral 790mb,
Data 850mb,.
Har skam også 1gb cder til dvd.. men det er irrelevant.
Avatar billede wolfen Nybegynder
07. december 2001 - 22:45 #4
Hey

Jeg har også en brænder den kan kun brænde 650mb cder det kan være din også kun ka det. Den fil du skal brænde kommer til at fylde lidt xtra og det fylder også at lukke cden :)

>Wolfen<
Avatar billede qhp Nybegynder
07. december 2001 - 22:49 #5
Hvad er det for en CD skive du har ? Står der trykt på CD´en, at den har 850 MB kapacitet ? Jeg har heller ikke hørt om denne type CD. Det må være fejlopgivet af enten Windows stifinder eller Nero.
Nu regner jeg jeg med, at du har en 700 MB blank CD.Jeg kender ikke Nero, bruger selv WinonCD.  Dette program giver mig mulighed for at teste CD først, hvis det går godt fortsætter programmet bare med at brænde færdigt bagefter. Jeg har 2 gange kunnet brændt 2 filer på 703 MB og 715 MB på 2 stk. 700 MB CD´ere. Hvis det er musik fil så kan man måske få stoppet 800 MB på CD´en.
Avatar billede jefa Nybegynder
07. december 2001 - 23:48 #6
Avatar billede jefa Nybegynder
07. december 2001 - 23:53 #7
Liste over modeller og hvilken slags firmware, der skal til for at lave overburns
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2001 - 23:57 #8
Inden du starter brændingen i Nero, SKAL du huske at aktivere disc-at-once for at kunne \"overburne\".
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
08. december 2001 - 00:00 #9
Ja der står 90min TRYKY på SELVE CD, en ..
og jo de findes faktisk.
den største jeg har haft fat i, er en tom DVD skive den har ca, et sted imellem 2 og 6gb
plads. anyway det er ik det vi snakker om.

Nu har jeg fået et andet problem med min brænder, nu kan jeg ikke brænde med højere hastighed end 4x før brændte jeg fint med 12x, får buffer underrun i ALLE CDR-programmer.

DVS. 2 problemer. HJÆÆlp

GHP. jeg finder lige og tester det program du nævnte.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2001 - 00:04 #10
1. Mr. Platinum laver skiver på 90 min.
2. Hvilket styresystem har du?
3. Har du aktiveret burnproof?
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
08. december 2001 - 00:09 #11
JEg har løst problemet med buffer underrun..
glemte at sætte DMA til

. o O (tager sig til hovedet, DOH)

Har ikke Burnprof ufc
Avatar billede jefa Nybegynder
08. december 2001 - 00:13 #12
Der står en del om oversize/overburn
Avatar billede nupo Nybegynder
30. december 2001 - 21:06 #13
Der er ikke ret mange brænder der understøtter 90 min CD`er ( endnu) . Men hvis du bruger Nero kan du prøve at kigge her......  ftp://www.mmdata.adsl.dk/90min/
Der kan nu godt være mellem 720 og 740 mb på en 80 min cd med hjælp af overburn.
Håber det hjælp lidt........
Mvh Nupo
Avatar billede danscape Nybegynder
30. december 2001 - 21:16 #15
Man kan sagtens få CD´ere med 850 mb på... har selv et par stykker med 900 mb. på! Inde på EDBpriser.dk kan I finde dem =)
Avatar billede nupo Nybegynder
30. december 2001 - 21:20 #16
Jo jo cd`erne er ikke noget problem , men hvilken brænder har i som understøtter cd`er på 90 min fuldt ud ?????????
Jeg har en Plextor 24/10/40 , og den understøtter ikke 90 min fuldt ud !!!!!!!!
Avatar billede jefa Nybegynder
30. december 2001 - 21:40 #17