Avatar billede dm00218 Nybegynder
07. december 2001 - 19:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HJÆÆÆLP SKÆRM VIRKER IKKE

Hej, håber virkelig at der er en der kan hjælpe :O)

Efter at have genstartet min computer vil min skærm ikke mere. Når skærmen skal starte op står den bare og klikker, sådan ca. hvert ½ sec. - også selv om stikket til computeren er taget ud.
Der er simpelthen ikke noget liv i den. Jeg har haft skildt den ad, og taget sikringen ud, og sat den i igen - men uden resultat.
Jeg vil meget gerne høre om der er andre der har prøvet noget lignende, og som har et godt råd.

Mvh. Martin
Avatar billede omen Nybegynder
07. december 2001 - 19:30 #1
Det lyder noget af det samme som skete med min. Efter en nat hvor jeg vågnede op, var min skærm død. Så slukkede jeg den og tændte den igen. Og da jeg tændte den, sagde den også bare *klik klik*. Efter at desperat prøvede at tænde og slukke hele tiden i håb om at få den til at virke, fik jeg dog en ny 17\" skærm foræret, og den gamle ligger nu på lossepladsen.

Og for mig lyder det som om der ikke er meget at gøre... desværre. Skærme er sgu ikke ligefrem billige. Men nu vil dog ikke hænges op på det, så lad være med at smide den ud af vinduet før der kommer andre kommentarer :-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. december 2001 - 19:33 #2
dm00218 => he he har haft det problem flere gange..

der gå ikke lang tid, før den er færdig, og der kommer til at STINKE MEGET!!!

Skærmen er defekt, få den byttet hvis der er garanti på, eller kig efter en ny skærm!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. december 2001 - 19:37 #3
Jep - skærmen er defekt. Byt den hvis der stadig er garanti på, e´llers må du ud at købe dig en ny :)
Avatar billede omen Nybegynder
07. december 2001 - 19:40 #4
Ja, så er vi vidst enige. Skal vi tre lige lægge et svar?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. december 2001 - 19:41 #5
why?
Avatar billede omen Nybegynder
07. december 2001 - 19:45 #6
Tja, godt spørgsmål. Vi har ikke rigtigt hjulpet ham nu jeg tænker over det :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. december 2001 - 22:53 #7
Nej, hvordan skal man kunne hjælpe når alt tyder på en kortslutning i monitoren, kliklyden du hører stammer fra strømforsyning eller højspænding der er kortsluttet og det er der ikke rigtigt noget at gøre ved, du må investere i en ny ;o(
Avatar billede peet-49 Novice
08. december 2001 - 13:21 #8
Strømforsyning er i orden, ellers vil den ikke blinke; men højspændingen starter op med en puls fra PCèn (har du sat skærmen til, mens computeren var tændt?)
  En enkelt kontrolmetode, prøv en anden skærm, har den de samme problemer, er dit bundkort defekt.
Avatar billede dm00218 Nybegynder
08. december 2001 - 19:27 #9
peet49! Tag og læs hvad du svarer på: Den blinker ikke! Den biiper! Tak for svaret til I andre :o)