Avatar billede villadsen Nybegynder
31. marts 2000 - 10:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bruge beskyttet access-db via ASP

Hej,

Jeg har en database som jeg gerne vil have beskyttet med et password. Hvordan forbinder jeg nu til den når den er kodeordsbeskyttet?.

Jeg har prøvet følgende:

objDB.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & db_path & ";pwd=xxx"
giver fejlen:

Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Could not find installable ISAM
(Også hvis jeg prøver med uid=admin/administrator osv).

og
objDB.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & db_path & ""
giver fejlen:

Microsoft JET Database Engine error '80040e4d'
Not a valid password.

Hvad skal jeg gøre for at få adgang til databasen?

Hjælp venligst,

villadsen
Avatar billede knogle Nybegynder
31. marts 2000 - 11:17 #1
Her er et eksempel..

Connection = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; UID=Sysop; PWD=14578; DBQ=" & Server.Mappath("data.mdb")
Avatar billede villadsen Nybegynder
31. marts 2000 - 11:44 #2
Hvorhenne har du så specificeret UID på databasen. Jeg kan kun angive en adgangskode på databasen (Access 97).
Jeg prøvede bare UID'erne Admin og Administrator for at se om der var et eller andet generisk man kunne bruge.
Avatar billede knogle Nybegynder
31. marts 2000 - 11:49 #3
Prøv med Sysop så ..
Avatar billede villadsen Nybegynder
16. august 2000 - 22:52 #4
Virkede ikke...