Avatar billede crazy4ever Nybegynder
07. december 2001 - 12:29 Der er 1 kommentar

Program der ligner RealSystem Proxy?

Er der nogen, der kender et program med samme funktion som RealSystem Proxy, men som er billigere. Min arbejdsplads har fået et tilbud, der ikke må oplyses, men det er temmelig dyrt. Nogen, der kender et program, hvis funktion er det samme, men som koster under 15.000. Hvis det er freeware, gør det heller ikke noget. ;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. marts 2005 - 21:48 #1
Der er jo en del proxy servere på markedet både dyre og meget dyre, herer lidt løsninger du kan kikke på:

Microsoft ISA: Som du sikkert kan regne ud, har Microsoft ikke de bedste rye i sikkerhedsbranchen og du får ikke en sikkerheds proff (heller ikke mig) til at anbefale en ISA som first line of defence, men hvis denne proxy skal stå bag noget andet er den faktisk attraktiv og rimelig billig.

Netfilter med Squid og Jeanna: Dette gratis open source produkt giver dig proxy funktionalitet på en række områder f.eks. web. Hvis du har viden om disse 3 produkter kan du sætte et rigtig hardcore sikkert system op, så er spørgsmålet om den proxy facilitet der er i løsningen tilfredsstiller dine behov. Jeg har ingen problemer med at anbefale en løsning med en Netfilter som first line of defence og en ISA bagved.

Symantec Raptor (hedder vist entreprice firewall i dag): Koster kassen, men giver god sikkerhed, og den er billigere end RealSystems ved jeg ikke.

Husk at lige gyldig hvilken løsning duy vælger, så skal den sættes op ig konfigureres. Selv den dyreste firewall er intet værd hvis den ikke er sat odentligt op. Denne omkostning skal regnes med