Avatar billede emils Nybegynder
07. december 2001 - 12:15 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Fejl under installering

Jeg er ved at installere win98se på en gammel compaq. Jeg starter med at formatere c: og herefter boote fra win98 startdiskette, og installerer herefter win98se fra cdromen.
Sålangt så godt, men når den har oprettet mappen windows og spørger om jeg bare vil installere standard win eller brugerdefineret ryger jeg direkte ud i dos og får følgende fejl ligemeget hvad jeg vælger:
Standard mode:
Fault in MS-DOS extender
EC=004 CS=0055 osv. osv.

Hvad sker der? Og hvordan løser jeg det?
/C
Avatar billede maxwell Nybegynder
07. december 2001 - 12:21 #1
prøv at kør en scandisk... har du sat noget mere ram i maskinen ???
Avatar billede Techwork Praktikant
07. december 2001 - 12:25 #2
Prøv at kopiere installations filerne ind på din HD og så installere der fra i stedet for at installere fra CD-ROM\'en.

Avatar billede phreakerdk Nybegynder
07. december 2001 - 12:26 #3
Er det en original start-diskette, så prøv at fdisk, slet partition og lav en ny, genstart pc\'en
når den har loadet disken vælg punkt 1, derefter spørger windows selv om den skal formatere drevet.
Når den er færdig med det går installationen igang.

Prøv det.
Avatar billede jefa Nybegynder
07. december 2001 - 12:33 #4