Avatar billede tnla Mester
06. december 2001 - 15:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bank Number

Jeg har en synthesizer med flere lyd-banker, som hver har et nummer (Bank Number) som jeg skulle finde ved en enkelt udregning, men hertil skal jeg først kende \"the values of controller 0 and 32\", men hvordan finder jeg ud af hvad disse værdier er?
Avatar billede jonashauge Nybegynder
07. december 2001 - 11:16 #1
hvilken synthesizer har du?
Avatar billede deurell Nybegynder
08. december 2001 - 02:15 #2
Hvis det er en software synth er det sandsynligvis numre der går op i 128.
Hvis jeg har ret og du skal bruge en 128 tabel så sig til, for jeg har en.
Avatar billede tnla Mester
12. december 2001 - 13:47 #3
Combi banken er i den fysiske synthesizer, men den kan redigeres, så måske er det alligevel en software synth. I manualen er der en tabel, men ud for både controller O og 32 står der bare 1-127. Står der et specifikt tal ud for hver controller i din tabel?
Avatar billede deurell Nybegynder
12. december 2001 - 14:57 #4
Jeg tror at vi misforstår hinanden.
Når jeg snakker om software synth snakker jeg om en indbygget synth i dit lydkort eller din computer som du styrer via et computer program.
Hvis de controllere du snakker om er midi-controllere bruges de vist til at styre f.eks. volumen (controller 9).
værdien ud for kontroller 0 kan lige så godt være mindsteværdien 1 og maxværdien 127.
Det er normalt at det er maxværdien for eksempelvist volumen, velocity compression og så videre.
Jeg tror ikke at controller og bank direkte har noget med hinanden at gøre.

Hilsen Deurell
Avatar billede tnla Mester
03. december 2004 - 17:20 #5
Tak for hjælpen. Jeg lukker spørgsmålet.
Avatar billede tnla Mester
21. februar 2006 - 16:25 #6
Sådan.