Avatar billede robach Nybegynder
05. december 2001 - 18:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

mapperne kommer igen

jeg har 2 mapper der bliver ved med at dukke op på skrivebordet når computeren starter, efter at have slettet dem og tømt skraldespanden forrige gang den var tændt
Avatar billede amyand Nybegynder
05. december 2001 - 18:03 #1
hvad hedder mapperne ?
Avatar billede danscape Nybegynder
05. december 2001 - 18:04 #2
Du har vel ikke ICBOOTER eller lign. på din maskine vel?!?!

Umiddelbart kunne det lyde som om, at du har et program kørende der tager et \"billede\" af harddisken og kører det når maskinen startes!

Vi har sådan et på skolen, så den ikke gemmer pauseskærme osv... =)
Avatar billede zhark Nybegynder
05. december 2001 - 18:20 #3
For at komme videre er det helt nødvendigt at vide hvad de mapper hedder og om det f.eks er genveje - ses ved at h-klikke på dem og se under egenskaber nederst. Du kan jo så også se hvilken sti de henviser til osv.?
Avatar billede amyand Nybegynder
05. december 2001 - 18:48 #4
nemmerlig, og ikke bare at det er to mapper.....
Avatar billede robach Nybegynder
05. december 2001 - 23:34 #5
mapperne hedder \"my shared folder\"  & \"mp3\"
og er ikke genvejsmapper, de ligger på skrivebordet.
\"mp3\" har jeg selv oprettet engang, \"my shared folder\" fulgte med et program som nu er slettet.
Avatar billede amyand Nybegynder
06. december 2001 - 16:03 #6
hvilken version kører du af windows ?
Avatar billede robach Nybegynder
06. december 2001 - 21:39 #7
Avatar billede amyand Nybegynder
06. december 2001 - 21:43 #8
hmm, kører selv w2k, så jeg kan sku ikke huske det, LANG tid siden 98 var på min computer.., anyway installer w2k, så er du da væk med de to mapper, om ikke andet så flyt dem så lang ud i skærmen så man ikke kan se dem...
Avatar billede the_magician Nybegynder
07. december 2001 - 17:17 #9
\"my shared folder\"... Det lyder som Morpheus, Grokster, Kazza ell. lign. prog. (napster måske) ?

Præcis hvilket program er det ?
Det kna nemlig være det er lodet ind i en af de filer windows læser fra når den starter op... (autoexec.bat i roden af c:\\ evt.)

Prøv aty boote i \"Safe mode\" ell. hvad det nu hedder på dansk og se om de stadig dukker op.
Avatar billede zhark Nybegynder
07. december 2001 - 17:25 #10
Prøv - star/kør/msconfig (enter) og undersøg autoexec/config/star m.v.
Avatar billede zhark Nybegynder
07. december 2001 - 17:26 #11
star = start/kør/msconfig
Avatar billede robach Nybegynder
08. december 2001 - 19:59 #12
programmet var Kazaa.
kan ikke finde noget i msconfig der tyder på at det er der problemet ligger.
Avatar billede spaden&kiogesen Nybegynder
08. december 2001 - 20:10 #13
hvis du har nogle mapepr som du sletter og du så reset\'er din computer altså ikke lukker den almindeligt ned men bare trykker reset hvis nu der kommer en fejl meddelelse så kommer de samme ting nogle gange frem...
Avatar billede robach Nybegynder
08. december 2001 - 21:32 #14
problemt er løst, de skulle slettes på serveren på vores netværk. sorry
Avatar billede robach Nybegynder
08. december 2001 - 21:43 #15
topdeal