Avatar billede jarkerex Nybegynder
04. december 2001 - 09:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere brugere/adgangskode på hjemmeside

Hej
Jeg skal til at styre en hjemmeside, hvor jeg gerne vil have mulighed for, at brugere kan logge sig på, og se noget andre ikke kan se. Dvs. at de skal oprette adgangskode og brugernavn, og så skal de kunne se de sider som kun medlemmer kan se.
Hvordan gør man dette?
Med Venlig Hilsen. Jarkerex
Avatar billede cyb Nybegynder
04. december 2001 - 09:22 #1
Du skal kode det i et sprog til at lave dynamiske sider (serverside) op mod en database eller en registrations fil, dette kan være i f.eks. ASP mod en Access database (den løsning ville jeg vælge) eller i PHP mod en MySql db eller ex. i CGI.
Hvis du vil have mere hjælp til selve login scriptet så skal du finde den teknologi du har adgang til - kan være begrænset af operativ systemet siden ASP så hvidt jeg ved kun køre på Windows, hvor PHP køre på Linux og Unix (jeg ved ikke om der eksistere en windows version).
Derefter forslår jeg du laver et indlæg i det forum her på eksperten der beskæftiger sig med denne teknologi.
Avatar billede zmiley Nybegynder
04. december 2001 - 09:26 #2
cyb >> PHP kører også på windows, og ASP kan også køre på linux (anbefales dog ikke :)

Blot en lille kommentar :)
Avatar billede cyb Nybegynder
04. december 2001 - 11:36 #3
Zmiley >> tak for oplysningen, det var en meget relevant kommentar :-)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
04. december 2001 - 16:10 #4
hvis du vil finde en php til IIS kan du finde den på http://www.php.net/downloads.php under \"windows binaries\"