Avatar billede skrummel Nybegynder
03. december 2001 - 21:59 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Snakke sammen over internettet

Kan man sætte en microfon i computeren i Jylland og en microfon i en computer på Sjælland, og så snakke med hinanden, som man snakker i telefon ?
Og hvordan sætter man det op ?
Er Netmeeting en ting man kan bruge ?
Det skal ikke være de programmer man downloader, hvor man får en konto, det skal være helt gratis og sikkert.
Da de to computere alligvel kører med ADSL kan man jo lige så godt udnytte det til at snakke sammen............
Avatar billede avt Nybegynder
03. december 2001 - 22:00 #1
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
03. december 2001 - 22:01 #2
Du kan bruge Roger Wilco... Det er MONSTER godt...
Du kan hente det på www.download.com
Avatar billede freeztyler2k Nybegynder
03. december 2001 - 22:01 #3
Det virker FINT! Og skal ikke registreres...
Avatar billede mazlink Nybegynder
03. december 2001 - 22:14 #4
Mig og mine venner bruger Microsoft Game Voice Shace som kræver at du har en microfon og noget der kan kommer lyd ud af.
Avatar billede skrummel Nybegynder
03. december 2001 - 22:57 #5
Det lyder meget fint, men jeg søger nok nærmere noget hvor der kun er mig og personen i den anden ende der kan logge på og snakkemed............Det skal være fuldstændig privat(Escelon lytter sikkert med alligevel)............Nej det skal være helt privat.
Kan man ikke få noget der bruges ligesom et slags fjern-netværk ?
Avatar billede cyberzed Nybegynder
03. december 2001 - 23:24 #6
NetMeeting er ov cool nok
Avatar billede avt Nybegynder
03. december 2001 - 23:43 #7
Tjek http://tucows.opasia.dk/phone95.html der er vist 5-6 gratis produkter at vælge imellem - sikkerheden er noget du selv kan sætte - sæt f.eks en firewall på og begræns adgangen via den port som du bruger til telefoni til kun at acceptere den anden pc ip-adresse
Avatar billede skrummel Nybegynder
04. december 2001 - 07:56 #8
Spørgsmålet er lukket nu
Avatar billede milo Nybegynder
04. december 2001 - 07:58 #9
Hvis I kun er 2 der skal snakke sammen, vil jeg altså helt klart anbefale Buddyphone. Kan godt være RW osv. er ok, men mht. lydkvalitet kommer det ikke i nærheden af buddyphone.

Det kan hentes på www.download.com