Avatar billede carlito Nybegynder
03. december 2001 - 11:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvilken processor?

Jeg har planer om at købe en bærbar, men hvilken processor skal jeg vælge?
Pentium, Celeron, Athlon eller Duron?
Egentlig er mit spørgsmål også af lidt mere generel karakter, da jeg ikke rigtig ved, hvad forskellen på de enkelte processorer.
Avatar billede face Nybegynder
03. december 2001 - 11:44 #1
Jeg mener ikke at AMD laver mobile processore.. Så der er kun Pentium og Celeron tilbage... Der ville jeg klart vælge pentium da mine erfaringer fortæller at det er en langt mere stabil cpu...
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2001 - 11:46 #2
AMD laver skam mobile processorer :) De er bare ikke ret udbredte endnu.

F.eks. har Compaq en:

Compaq Presario 1200 model 1216EA

1 GHz AMD Athlon processor
128 MB RAM
20 GB harddisk
DVD-ROM
10/100 Netkort
56K modem
14,1\" TFT-skærm

Men vælg gerne en med Geforce Go grafikkort..
Avatar billede carlito Nybegynder
03. december 2001 - 11:46 #3
Men du kan sagtens få Athlon og Duron til bærbare!
Er Pentium så meget bedre som prisen siger? Og fra andre har jeg hørt at Celeron er noget crap!
Men jeg vil jo gerne have det her fra de kloge drenge!
Avatar billede wizardrj Nybegynder
03. december 2001 - 11:51 #4
Det kommer jo meget an på hvad du skal bruge din Bærbare til ??

Er det bare til lidt let underholdning og lidt post og kalender, så er en mindre Celeron jo fint, men hvis du regner med at skulle spille store 3d spil, lege med tunge databaser, eller lign. så er Pentium 3 klart at foretrække.

Personlig mener jeg selv At Pentium 3 933MHz processoren giver det bedste pris/ydelses forhold.

I mange situationer er 933 MHz processoren faktisk hurtigere end 1000 MHz processoren, fordi 933 Mhz er baseret på nyere teknologi.
Avatar billede face Nybegynder
03. december 2001 - 11:51 #5
hmm.. Smelter bærbaren så ikke med den varme AMD processorer laver?? ;o)
Avatar billede marty Nybegynder
03. december 2001 - 11:52 #6
Pentium er at foretrække, hvis du ikke vil have brændmærker på lårene.
8)
/Marty
Avatar billede bin_laden_stinker Nybegynder
03. december 2001 - 12:14 #7
Carlito : Hvad skal du bruge PC\'en til?
Avatar billede bin_laden_stinker Nybegynder
03. december 2001 - 12:22 #8
Hvis du går meget op i farten, og skal vælge mellem en Celeron og en P3, så vil jeg mene at P3 er pengene værd - ex. er en P3 933MHz meget hurtigere end en Celeron 1200MHz, det vil jeg også mene at end P3 800MHz.

Men hvis du bare skal bruge PC\'en til email og den slags, så køb bare en Celeron...
Avatar billede guiron Nybegynder
03. december 2001 - 12:56 #9
INTEL INTEL INTEL... Specielt bærbare er der slet ikke noget at diskuterre. Afhænigt af dit forbrug, så kan du sagtens nøjes med en celeron, da denne trækker rigeligt. Og den er noget billigere. Men ellers så vælg en P3, hvis du skal have lidt mere råkraft. :)

/Guiron
Avatar billede carlito Nybegynder
03. december 2001 - 12:58 #10
Jeg skal bruge den til internet, email, se DVD film, lidt spil i ny og næ og textbehandling!
Jeg synes ikke, at nogen skriver noget om Athlon og Duron!
Som jeg skrev tidligere er det også et mere generelt spørgsmål mht. forskellene i de forskellige processorer!
Avatar billede bin_laden_stinker Nybegynder
03. december 2001 - 13:17 #11
AMD...Hmm... Personligt vil jeg holde mig langt væk fra AMD. AMD\'s processore er slet ikke så stabile som Intel\'s. Det er bland andet derfor at der næsten altid sidder Intel processorer i servere, du kan jo også kigge lidt rundt på eksperten.dk, så vil du finde ud af at der er mange flere spørgsmåæ angående AMD. Og det er ikke fordi at Intel\'s Processorer ikke bliver solg - tværtimod. AMD\'erne bliver også utrolig varme...
Avatar billede carlito Nybegynder
03. december 2001 - 13:18 #12
Hva så?
Avatar billede bin_laden_stinker Nybegynder
03. december 2001 - 13:19 #13
spørgsmåæ = spørgsmål :)
Avatar billede carlito Nybegynder
03. december 2001 - 13:23 #14
>bin ladn stinker: Du får pointene for dine gode svar, men i særdeleshed for dit lækre nick!
Avatar billede bin_laden_stinker Nybegynder
03. december 2001 - 13:26 #15
carlito : Mange tak ;o)