Avatar billede fmll Nybegynder
03. december 2001 - 10:35 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Installation af xp

Jeg har Windows 98 på min pc og skal installere xp.
Kan jeg installere xp oven i 98, eller skal jeg formatere mit c drev.
Avatar billede jbe Nybegynder
03. december 2001 - 10:36 #1
Ja, det kan man sagtens.
Avatar billede jbe Nybegynder
03. december 2001 - 10:37 #2
Ligesom enhver anden windows opdatering, vil XP, genbruge programmer som er installeret under W98, f.eks. Office eller andre, men naturligvis ikke Windows-programmerne.

Hvis du vil have en helt \"ren\" maskine uden risiko for evt. videreført \"snask\" vil jeg dog anbefale en formattering og installation fra bunden.
Avatar billede jnielsen Nybegynder
03. december 2001 - 10:42 #3
Det kan du godt, men gå det kan hurtigt blive noget lort..
Det bedste er at boot fra CD-Rom og og så installere det om igen. Husk at tage backup, da XP formatere dit drev alt afhøngig af hvilket du vælger
Avatar billede jadetermig Nybegynder
03. december 2001 - 10:43 #4
rofl...
Avatar billede fralle Nybegynder
03. december 2001 - 11:25 #5
Det kan du godt, under installationen vælger du bare at installere i en anden mappe end den hvor din win98 er installeret. Efter dette kan du bare slette den win98 mappe eller hva\' du nu vil... Endvidere kan du kører dual  boot med win98 og xp, hvis XP er installeret efter Win98... (Dette er dog ikke specielt godt hvis du har det hele på samme partition, da det roder mange af dine system filer sammen, og XP kører også bedre på en NTFS partition...
Avatar billede resten Nybegynder
03. december 2001 - 14:50 #6
Formater dit c-drev og læg din xp ind på en ren instalation og evt hent bootdisketter her www.bootdisk.de
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2001 - 14:02 #7
Du kan blot boote fra CD også installerer xp efter du først har bedt installationsprogrammet om at formaterer dit C drev, hvis du ikke længere ønsker at have 98 på, eller placer XP på en anden partiiton.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2001 - 14:03 #8