Avatar billede dcedata Nybegynder
02. december 2001 - 20:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Brugerkoder i windows 2000 server

Jeg har et kæmpe problem ved min windows 2000 advantage server.

Jeg har installeret en domaincontroller som kører win2000 ad. server.

Jeg har oprettet en bruger og valgt
\"USER MUST CHANGE PASSWORD AT NEXT LOGON\"
Nu skulle man tro at brugeren skal skifte sit password næste gang vedkommende logger på serveren.

istedetfor sker der følgende, at brugeren møder en fejlmeddelse at \"ADGANGSKODEN ER UDLØBET\" OG HAR KUN EN VALG MULIGHED at trykke OK.
Bruger trykke OK, og står der hvor vedkommende skal skrive sit brugernavn og password samt domæne.

Det hele gentager sig. Hvis brugeren skriver sit første password. som vedkommende har fået udleveret af mig.

Kort sagt skal brugeren virkelig ind i kontrolpanel - adgangskoder, for at ændre sit password.

I windows NT 4.0 server, går det uden problemer, bruger møder en meddelse om at hans password er udløbet og skal skifte det, der har brugeren mulighed for at skifte sit password med det samme og bliver logget ind uden problemer....

// en fortvivlet Niels S.
Avatar billede dcedata Nybegynder
02. december 2001 - 20:11 #1
hvad skal jeg gøre for at brugeren skal skifte password første gang vedkommende logger på serveren ???????????????????????????????
Avatar billede danscape Nybegynder
02. december 2001 - 20:21 #2
Sætter hak i at brugeren må skifte password næste gang han/hun logger på =)
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
02. december 2001 - 20:21 #3
I Windows 2000 pro dansk er der noget der hedder:
\'Adgangskode udløber aldrig\'
Avatar billede danscape Nybegynder
02. december 2001 - 20:22 #4
Sidder selv med en Windows 2000 Server nu...

Husk at fjern hakket fra \"Password never expires\"

Så skulle det kører =)
Avatar billede danscape Nybegynder
02. december 2001 - 20:25 #5
For noget tid siden røg alle brugerne på vores server og det viste sig at vi havde glemt at fjerne \"hakket\" fra PASSWORD NEVER EXPIRES  *G*
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
02. december 2001 - 20:25 #6
Ja det hedder det nok på engelsk
Avatar billede dcedata Nybegynder
02. december 2001 - 20:27 #7
jeg tester det lige af. et øjeblik....
Avatar billede danscape Nybegynder
02. december 2001 - 20:28 #8
Det hedder det netop på engelsk =) Sidder ved en engelsk sproget Windows 2000 Server i øjeblikket =)
Avatar billede dcedata Nybegynder
02. december 2001 - 20:32 #9
Inden jeg uddeler de point, vil jeg sige at der har kun været hak i USER MUST CHANGE PASSWORD AT NEXT LOGON. Jeg har lige  testet det og nu ser det ud til at virke..

Det er for mærkeligt, men sådan er windows jo

;o)

en glad Niels s.
Avatar billede danscape Nybegynder
02. december 2001 - 20:37 #10
Hæhæ! Windows er noget mærkeligt noget, men vi kan jo ikke undvære den!!! (ikke os ASP-nørder!!) *G*
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
02. december 2001 - 21:09 #11
Hvor er det snyd, det var da mig der først snakkede om \'Password never expires\'... jeg kunne da ikke gøre for at min windows er på dansk.