Avatar billede rolf Nybegynder
27. marts 2000 - 20:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få netkort til at virke

Jeg har lige prøvet at installerer mit netkort i workstation, men af en eller anden grund, så går skærmen i blå og skriver "Dumping phycical memery" og den skriver en masse tal. Mit gæt er den at den evt. ikke kan lide min NT driver, er der nogen der har været udsat for noget lignende...
Avatar billede fido82 Nybegynder
27. marts 2000 - 22:49 #1
det helt samme sker når jeg kører enten Nero eller Easy CD Creator..... hjælp mig oxo ;o)
Avatar billede beltzer Nybegynder
27. marts 2000 - 23:54 #2
Ja, min ide er at du søger efter den nyere drivere til WINDOWS NT..... Kan ikke helt præsis sige hvor problemet opstår..... Good Luck Beltzer
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
28. marts 2000 - 08:40 #3
Der kommer en slags fejlbeskrivelse samtidig med alle de der tal.
Den står oppe i højre øverste hjørne.
Skriv de tal ned eller den beskrivelse og gå ind på
http://support.microsoft.com
og vælg Windows NT som program og skriv fejlmeddelsen. Så burden den diske op med et svar =)
Avatar billede sokristi Nybegynder
28. marts 2000 - 10:04 #4
fido82>> Hvilken SP har du installeret? Jeg anvender/har anvendt Nero, Easy CD.. samt Winoncd med to forskellige CD skrivere uden problemer overhovedet.
Avatar billede kapsel Nybegynder
29. marts 2000 - 07:56 #5
Jeg havde præcist samme problem med WinNT4 (Enterprise) Server, at den nogle gange kom med en WinNT version af Billy's Blue Screen, men nu kørere jeg orginal Win2k Server, og har aldrig problemer.

Problemet sker hvis de forkerte drivere til f.eks. netkort eller brænder er installeret.. Find nogle WinNT4 drivere (nyeste!)..

Mht. brænder, så brug Adaptech EZ CD Creator 4 med en patch som findes på www.adaptech.com ! Så kan man brænde løs i WinNT også! =)

- Kapsel
Avatar billede fido82 Nybegynder
29. marts 2000 - 17:19 #6
jeg kører servece pack 5
Avatar billede mega Nybegynder
28. april 2000 - 08:19 #7
Well... istedet for at indoktrinere de stakkels brugere om at win2000 løser alle ens problemer, bare fordi der er nyere drivere med, er det sku da ikke lykken. Win2000 som et scartkabel til mellem et fjernsyn og en video - EN IDIOT LØSNING!!! Det, det handler om er at du skal ha' fat i de nyeste drivere til dit netkort og så skal du installere Service Pack 6. Når det er gjort kunne det godt lyde som om at du skal installere en ny version af din ASPI/Atarpi driver. Den nemmeste måde at få den ind er at installere Easy CD Creator 4.01 eller hvad de nu er nået til. Hvis du ikke kan li' Easy CD Creator 4.0 på grund at alt det grimme grafik og unødvendige fetures, så bare installer 3.5 versionen og så find det exe-fil der ligger under installationen til E.C.C. 4.0 som hedder Atarpi.

Nåja... hvis du ikke har installert DMA/UDMA under NT så sig lige til... for det giver nemlig 4-5 gange så hurtig harddisk + max 0%-10% når harddisken pukler for fuld drøn!

Mvh.
Michael Jensen / m|E|g|A
RuLeRs.2y.net
Avatar billede fido82 Nybegynder
28. april 2000 - 18:04 #8
bah, service pack 6 er sq da den der er lavet hvor der er flest fejl i, han skal sq da ha serv. pack 6A