Avatar billede f3rn Nybegynder
02. december 2001 - 12:51 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

ASUS GeForce 2 MX virker ikke!

Hej allesammen!

Jeg har et stort problem med mit grafikkort. Det er et ASUS AGP-v7100 SDRAM GeForce2 MX.

Problemet er at jeg har formateret og kørt en Fdisk et par gange og så vil driveren stadig ikke virke som den skal. Jeg havde Windows 2000 inde, og der virkede alt som det skulle, men jeg ville bedre kunne samarbejde med Windows ME computere, så jeg valgte at formatere og installere ME.

Allerførst prøvede jeg at installere en driver som ikke var med producenten, altså en fælles driver til alle Nvidia chipsets (GeForce400). Under start up kom der en fejlmeddelelse op hvor der stod at der opståede en fejl og at jeg skulle genstarte systemet. Jeg kunne kun starte med fejlsikret med denne driver inde, så jeg slettede den, og derefter prøvede med den driver jeg fik med som ALTID plejer at virke.

Da jeg gjorde dette kunne skærmen KUN tage 16 farver i en opløsning på 640x480, når man ændrede det og genstartede var skærmen bare sort når den skulle være ind i Windows, altså hele systemet gik i stå...

Jeg havde ikke Windows2000 hjemme, kun ME og 98. Jeg prøvede at formatere og installere 98, men det gav MANGE fejl, da den ikke har alle standard driverne med, så valgte jeg at formatere IGEN.

En ting som jeg lagde mærke til var at der plejede at blive installeret noget software sammen med driveren normalt, som hedder ASUS control panel, hvor man hurtigt kunne ændre opløsning. Det software blev ikke installeret..

Jeg håber nogen ved hvad der er galt, for jeg ved det ikke! :) - TAK!
Avatar billede francke Nybegynder
02. december 2001 - 12:56 #1
Har du prøvet en driver her fra??
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=drivers
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
02. december 2001 - 12:57 #2
du har husket at bruge en driver der passer til windows Me og ikke 2000 driveren ik´ ???
ellers hent en ny (til windows 95/98/ME)på www.guru3d.com

Un1
Avatar billede f3rn Nybegynder
02. december 2001 - 13:49 #3
Mange tak for hjælpen!

Jeg gik ud i BIOS og så at \"IRQ for VGA\" - Disabled! Alt det på grund af en lille ting... :)
Avatar billede cny Nybegynder
03. december 2001 - 01:26 #4
Har også dette asus V7100 Geforce 2MX (det oprindelige, købt december 2000).
Har hentet yderliger 22% ydelse ud af kortet ved at Overclocke både grafik processor
og grafik RAM fra standard GPU/RAM på 175/166 til 200/220 uden ekstra køling.
Har kørt sådan i mange måneder på min nye AMD T-bird C 1400 (tidligere Celeron 400).