Avatar billede robse2000 Nybegynder
01. december 2001 - 20:32 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

nye swatches

Hej.

Nogen der kender et sted hvor man kan finde nye sæt af swatches, allerhelst de gængse pantonefarver som også bruges i Quark (DP-125, DP-132, DP-111 osv osv).

Robert
Avatar billede robse2000 Nybegynder
01. december 2001 - 21:06 #1
det er til Photoshop vel at mærke...
Avatar billede Himbear Nybegynder
03. december 2001 - 19:03 #2
Er de ikke blandt dem du har i forvejen?
Avatar billede Himbear Nybegynder
03. december 2001 - 19:13 #3
Her skulle der også være pantone farver i blandt:

http://www.homepage.net/webcolour/

mac:

http://www.mpressdigital.com/colortips.html
Avatar billede robse2000 Nybegynder
03. december 2001 - 19:32 #4
Nope, ikke de gængse...der er fire forskellige slags Pantonefarver men ingen af dem som man kender fra Quark.

Tak for linksene..jeg checkler lige.
Avatar billede Himbear Nybegynder
03. december 2001 - 20:55 #5
Det tror jeg nu nok!? Jeg har tit brugt de samme pantone farver i quark og photoshop og har heller aldrig hørt om nogen med dette problem, kigger lige ude på arb. i morgen!
Avatar billede m-lab Nybegynder
04. december 2001 - 14:04 #6
http://www.kankanikke-2000.dk/
har lidt liggende.
Måske kan det bruges...
Avatar billede Himbear Nybegynder
04. december 2001 - 14:57 #7
Jeg var lige inde og kigge i quark og jeg kan ikke finde (umiddelbart) nogen pantone farver, som der ikke findes i photoshop!

Jeg tænker på de gængse pantone farver som de coatede og uncoatede og de er der da!
Avatar billede robse2000 Nybegynder
04. december 2001 - 16:26 #8
Jamen, nu tænkter jeg på DP-132 (100% mag - 100% gul) osv. De findes ikke i nogle af de pantoneswatches der ligger i Photoshop. Måske var gængse også et forkert ord, men det var bare fordi at det er de faste vi har liggende på arbejdet i Quark, og derfor var de gængse for mig. Men nu har jeg lagt dem ind manuelt, selvom det var et hulens arbejde.

Robert
Avatar billede Himbear Nybegynder
04. december 2001 - 17:00 #9
Nåh ok ...
Avatar billede robse2000 Nybegynder
04. december 2001 - 17:02 #10
Nåh, jeg nøjes med dem jeg selv lavede og så bruger jeg også nogle fra m-labs link, som faktisk var ret godt.

Pointdeling, mellem m-lab og undertegnede, håber det er i orden m-lab.

Robert
Avatar billede robse2000 Nybegynder
04. december 2001 - 17:03 #11
Nåh, jeg nøjes med dem jeg selv lavede og så bruger jeg også nogle fra m-labs link, som faktisk var ret godt.

Pointdeling, mellem m-lab og undertegnede, håber det er i orden m-lab.

Robert
Avatar billede m-lab Nybegynder
04. december 2001 - 17:04 #12
Ja-ja.., det er jo dig selv der har knoklet... :-)