Avatar billede wargame Nybegynder
01. december 2001 - 14:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problz med HomeBanking

Jeg sidder her og prøver at logge på min homebanking hos Middelfart Sparekasse, men når jeg udfylder mit password og trykker LogInd, så kommer den op med en ny boks (programboks, IKKE hjemmeside-boks), og be\'r om en ekstra (underskrifts)kode - men problemet er, at (1) ok-knappen er ikke aktiveret (2) programmet låser efter et enkelt tastryk og (3) boksen laver programspor, når man trykker den rundt på skærmen...

Vi har forsøgt med at opdatere explorer (med kryptering), geninstallere, lukke alle baggrundsprocesser, og hotlinen og bankens egen EDB-ekspert behjalp ikke meget..

HomeBanking-systemet bruges generelt hos alle Sparekasser i landet...

Nogen idéer?
Avatar billede netsrac Praktikant
01. december 2001 - 14:36 #1
Ofte er de homebanking systemer lavet i Java, så det kunne tyde på at din java plugin til explorer ikke er helt iorden, prøv evt at installere Java runtime enviroment fra http://java.sun.com/j2se/1.3/jre/
Avatar billede wargame Nybegynder
01. december 2001 - 14:38 #2
Jeg vil prøve - men problemet kom \'pludseligt\'.. Den havde kørt et halvt år uden problemer...
prøver lige...
Avatar billede netsrac Praktikant
01. december 2001 - 14:41 #3
Har du på det seneste installeret Internet Explorer 6.0 ? Det er noget med at microsoft har fjernet Java fra 6.0
Avatar billede wargame Nybegynder
01. december 2001 - 14:44 #4
Jeg opgraderede først efter problemet var startet (og det var kun enkelte filer)
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. december 2001 - 14:51 #5
MS har tabt en retsag mod SUN og fået af vide at de ikke må kalde deres forkrøblede version af JAVA for JAVA.
De har med andre ord fået af vide at de ikke uden videre må stjæle fra andre og at de skal følge de standarder der er.
De har derfor besluttet sig for ikke at medlevere det i de nyeste browsere.

Jeg har været ude for underlige problemer med IE 6. De har alle været relateret til sikkerheds indstillingerne. Prøv at pille der.

LuF

Avatar billede wargame Nybegynder
01. december 2001 - 14:52 #6
(vi kører ikke IE 6.0, men derimod 5.0)
Avatar billede wargame Nybegynder
01. december 2001 - 15:05 #7
netsrac>> Hehe - det hjalp sq at installere den nye ver. af Java :)
Takker, og så er der points.. :)
Avatar billede netsrac Praktikant
01. december 2001 - 15:06 #8
wargame >> Det var så lidt :)