Avatar billede alvion Nybegynder
01. december 2001 - 13:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Styring af Windows Mediaplayer med ASX filer

Jeg vil formode at denne kategori må komme tættest på spørgsmålet.

Jeg arbejder med nogle videostreams, som jeg gerne vil præsentere på en hjemmeside.

Idéen er, at videoen kører i den venstre frame i et frameset, og højre frame skal bruges til løbende at vise forskellige html-filer, mv.

Jeg vil gerne styre videostream\'en således, at når afspilningen når en bestemt tidskode, så loader den højre frame automatisk en bestemt html-side.

Jeg mener at have hørt, at det kan styres fra ASX-filen, men hvordan?
Avatar billede klausd Nybegynder
03. december 2001 - 00:41 #1
Du kan ikke styre mediaplayeren via ASP. Det skal du gøre via alm. scripting (javascript).

Du kan finde oplysningerne på msdn.microsoft.com under mediaplayerens afsnit
Avatar billede alvion Nybegynder
03. december 2001 - 06:13 #2
Læs lige spørgsmålet igen. Jeg taler overhovedet ikke om ASP men ASX.

ASX er en XML-fil, som kan bruges til at styre fremvisningen af video i MediaPlayeren. Men kan f.eks. sætte forskellige klip sammen til en færdig præsentation.

Jeg kan bare ikke få ovenstående til at virke :-(
Avatar billede klausd Nybegynder
03. december 2001 - 09:27 #3
ok.. spørgsmålet var oprettet under programmering / ASP.. det var lidt det som fangede min opmærksomhed...

Anyways: Microsoft er nok stedet du skal lede... evt. http://www.microsoft.com/netshow/howto/asx.htm
Avatar billede alvion Nybegynder
14. december 2001 - 10:33 #4
Endnu en af mine spørgsmål, som ingen kunne svare på... ;-)