Avatar billede l_akira_l Nybegynder
01. december 2001 - 12:56 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

ATX Strømudtag 5v 12v

Jeg har fået købt mig en lækker Tt DragonOrb 3, men for pokker den larmer. Og faktisk er kølingen ik hvad jeg havde håbet på. Idle = 37c. Ik ligefrem noget at råbe hura for med en 38dpi bankende ind i skalden!
Nu vil jeg så neddrosle den mængde strøm den får, men en switch. Så jeg kan køre 12v ell. 5v alt efter hvad jeg skal. Game ell. eller bare downloade natten lang.
Mit prob. er at jeg ik ved hvad for ledninger der giver hvad. Mine undersøgelser har givet mig følgende :
GUL = +12v
RØD = +5v
..og så er der de 2 sidste sorte, hvor mit eget gæt er naturligt -12v og -5v. Men hvad for en af dem er hvad, hvis det overhovedet er så\'n?
Et link til en god hardware side hvor man kan finde så\'n nogle svare ect. vil være godt, men et svar på mit prob. er finno :)
Avatar billede lauer Nybegynder
01. december 2001 - 13:08 #1
stort er bare O, eller hvordan man nu siger det.
Der sidder sikkert en merkat på din PSU som fortæller hvad hver ledning er.
så det er bare at sammensætte en sort og en rød, eller en sort og en gul
det har jeg i hvert fald gjort... og det virker fint.
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
01. december 2001 - 13:28 #2
ok, det var også mit første forsøg, men da jeg slukkede den i nat (eller mere i morges) lyd det som om der kom en gnist. Men er ik sikker, da jeg var MEGET træt :)
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
01. december 2001 - 13:31 #3
Men hvis det du siger er sandt, hvorfor ér der så 2 sorte og ik bare en? Det ville være biligere at lave.
Avatar billede lauer Nybegynder
01. december 2001 - 14:06 #4
tja... fordi der er 5 strømførende og to 0\'er...

Hvis du har sat det til en kontakt skulle der ikke komme en knist... det gør der ikke ved mig...
det er ikke så smart at rode med det imens computeren er tændt.
Avatar billede zenze Nybegynder
01. december 2001 - 14:11 #5
Her er tre links fra en tidligere tråd om emnet, og du skulle her have løsninger både som gør-det-selv-mand og hvis du ønsker at betale dig fra det: http://www.virtual-hideout.net/guides/7v_12v_baybus/index.shtml
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=115&page=1
http://www.tweakup.dk/guider/7volt/1.htm
- Den sidste er der lige for øjeblikket lidt problemer med at komme ind på, men det bliver nok rettet op i løbet af dagen.
/ZenZe
Avatar billede lauer Nybegynder
01. december 2001 - 14:12 #6
lol, jeg mente 2 stedet for 5... nå men put :)
Avatar billede l_akira_l Nybegynder
01. december 2001 - 20:28 #7
Tak for det linkl til virtual-hideout. Det var lige på dutten hvad jeg ledte efter :)
Avatar billede zenze Nybegynder
01. december 2001 - 21:30 #8
Husker ikke hvem der bragte de 3 links, men det er vist indefor de sidste 8 dage at det har været oppe og vende. Godt at de kunne bruges, - og tak for points.
/ZenZe