Avatar billede daffydk Nybegynder
01. december 2001 - 12:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dns opsætning HJÆLPPPP

Hejsa
jeg sidder her med et problem
på mit arbejde er vi blevet koblet på sektornet og jeg har så sat en server op der skal kunne håndtere mails og hjemmesider
der er ikke noget problem med webdelen af serveren med jeg har dælme problemmer med mail delen

Jeg har fået registrert navnet mail.domæne.dk til at bruge til mails
men hvordan fanden sætter man det op ??
Jeg har prøvet med dns opsætningen men så snart jeg skal modtage mails på serveren for jeg den lige tilbage i hovedet igen med at dns opsætningen er forkert på domæne serveren

Hva gør jeg ??

Hvordan sætter man det korekt op ??

Jeg bruger argosoft mailserver freeware versionen !

HJÆÆÆLLLPPPP :-)

Mvh
DaffyDK
Avatar billede victor44 Nybegynder
01. december 2001 - 13:26 #1
Du skal oprette en MX record som peger på din mail server.

For mere info : http://www.gratisdns.dk

LuF
Avatar billede mr_hansen Nybegynder
23. december 2001 - 13:46 #2
Hvis du siger at du har fået WEB delen til at virke, men ikke maildelen, så er du meget tæt på, da det jo betyder at der er \"hul\" igennem, er du sikker på at, din server lytter på port 25/110 smtp/pop3, det lyder bare som om der ingen er til at tage imod.
Hvor er din mail.domæne.dk registreret...? hos sektornet eller jeres egen DNS...?
Avatar billede kashin Nybegynder
01. april 2002 - 15:35 #3
Når du sender en mail til bruger@mail.domæne.dk vil den sendende mail server lave et dns opslag på mail.domæne.dk som forhåbentlig har en mx record der fortæller hvilken ip adresse din mail server har der modtager mails til dit domæne derefter vil den lave en smtp (port 25) connection til din mail server og din mail server vil checke om bruger@ eksisterer derefter modtager den mailen ned i brugerens mail box, derfor hvis ikke opslaget på mail.domæne.dk peger på den ip din mail server har vil den aldrig modtage mails du kan prøve at sende en mail til bruger@***.***.***.*** <- ip adressen på din mail server og den vil blive sendt direkte til din mail server uden et dns opslag på den måde kan du teste om din mail server er sat op til at modtage mails til mail.domæne.dk også er det jo ikke et dns problem mere med mindre din mail server ikke kan slå sig selv op
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
19. juli 2002 - 09:47 #4
mail.domæne.dk er ikke et gyldigt navn så jeg kan ikke hjælpe. Jeg bliver nød til at have den rigtige adresse ellers er der ingen hjælp her fra
Avatar billede esben_aaberg Nybegynder
10. oktober 2002 - 10:34 #5
Nu siger du at du får e-mailen lige tilbage i hovedet, mener du så at du ikke kan aflever den eller at den ikke når frem til modtageren?

Du kunne eventuelt prøve at sende en e-mail til dig selv (den konto du sender fra), der ved ville du finde ud af om mail-serveren er sat rigtig op.

Dette vil dog formentlig kræve at MX recortden er sat!

Nu er der en anden ting, med hendsyn til sektornettet, hvis det er et A-net eller et andet beskyttet ben/net så skal der åbnes for mail portne!

Der er god hjælp at hente fra det support center der knyttet til den del af sektornet hvor i er opkoblet til!
Avatar billede daffydk Nybegynder
25. juli 2003 - 23:31 #6
Problemmer løst
Sorry for langsomt svar
Det var lige en taste fejl i Ip og dns adressen *GGG*
Kan jo ske uffff.
Sorry
men skulle lige hilse og sige det kører FIIIINT
Og tak for hjælpen