Avatar billede js26 Nybegynder
30. november 2001 - 21:01 Der er 5 kommentarer og
6 løsninger

Dual boot

Jeg har haft win98 og win2000 installeret med dualboot. Men jeg fik brug for at reinstallere 98, som ligger på mit c-drev. På mit e-drev (sasmme disk som c) ligger min win2000. Jeg formaterede c-drevet inden reinstallering, men nu kan jeg ikke længere starte min win2000. Er der nogen mulighed for at reparere det.
Avatar billede ncbr Nybegynder
30. november 2001 - 21:03 #1
du er vist nødt til at geninstallere win 2000
Avatar billede cortina Nybegynder
30. november 2001 - 21:05 #2
Kig her:

http://www.eksperten.dk/spm/139401

Det er godt nok mellem ME og XP, men da W2K og Xp minder meget om hinanden så tror jeg godt at det kan lade sig gøre på den måde!!

Mvh Cortina
Avatar billede oniel Nybegynder
30. november 2001 - 21:06 #3
Du kan muligvis reparere det ved at vælge repair under installationen - det er fordi du har formateret bootmanegeren væk fra c-drevet.
Avatar billede ncbr Nybegynder
30. november 2001 - 21:08 #4
skulle have været et svar
Avatar billede oniel Nybegynder
30. november 2001 - 21:08 #5
Det er naturligvis en repair af Win2k jeg mener!
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. november 2001 - 21:09 #6
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. november 2001 - 21:40 #7
Hvis du vil bruge dualboot, bør du anvende lilo (linux bootloader). Selvom det er en linuxting, kan den sagtens håndtere windows. Lilo er i modsætning til win2000 dualboot, \"sand\" dualboot. Dette betyder at lilo holder de to operativsystemer totalt adskildte på separate partitioner, med hver sin boot record. Den ene kan ikke ødelægge den anden

Hisen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2001 - 01:38 #8
Hvis du har gemt en boot.ini før, så er der ingen prob. med at reparerer, så du kan starte op i windows 2000 igen.

Start installationen af winodws 2000, og efter første genstart fanger du din windows 98 og erstatter den nye boot.ini, som windows 2000 har lavet nu med den galme , fra før geninstallation af windows 98. Så skulle det være på plads. Har lavet den øvelse mange mange gange.

kharder
ICQ# 71258492

Avatar billede cortina Nybegynder
09. december 2001 - 12:41 #9
Hmm er det ikke snart lukke tid??
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juni 2002 - 23:36 #10
Boot på win2000 cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så \"fixboot" (uden \"\") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini - nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini - næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det :)

Det er lukketid!
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juli 2002 - 13:16 #11
Acceptere et svar = lukketid :)