Avatar billede daniel_d Nybegynder
30. november 2001 - 20:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Konstant fejl i windows selv efter mange geninstalleringer===???=== Hardwarefejl ==??==

Jeg har et problem ang min computer... For et stykke tid siden begyndte den at opføre sig meget underligt og bla. denne melding kom ofte : iexplore har medført en fejl i <ukendt>

jeg har geninstalleret lortet jeg ved ikke hvor mange gange og prøvet at skifte ram\'ene ud med nogle andre. Jeg har lavet en komplet test af HD\'en og den viste ingen fejl.

Kan problemet være motherboardet eller cpu\'en som der er kommet fejl på ???

Jeg har ikke selv oplevet denne type af fejl før, så derfor jeg kryber til hjælp :o)

Håber der er nogle kloge hoveder derude ?...

På forhånd tak.
Daniel
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. november 2001 - 20:27 #1
Har du tænkt på at det kan være cpu´en som bliver lidt for varm?
Avatar billede dladla Nybegynder
30. november 2001 - 20:36 #2
Hvilket styresystem bruger du ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. november 2001 - 20:41 #3
måske dårlig ram eller en defekt kilde, altså en fejl på din install eller drevet der læser kilden.
Avatar billede djm33 Nybegynder
30. november 2001 - 20:52 #4
Problemet kan med stor sansynlighed både ligge i MB eller rammene. Jeg vil anbefale dig at lave en BIOS update... Husk at installere MB driver, og lad være med at køre med et styrersystem der er ældre end Win98Se
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. december 2001 - 02:09 #5
Så havde det været rart med hurtig respons på modspørgsmål. Når man dumper ind i spm. skal der være ping-pong, ellers er der ikke megen hjælp at hente, daneil_d svar på spm.
Avatar billede daniel_d Nybegynder
01. december 2001 - 02:14 #6
OM CPU\'EN bliver for varm tror jeg ikke... det er en 450 mhz amd - ikke clocket og der har aldrig været probs med den før. Jeg har oplavet fejl med både win98 og WinME. Hvis det skulle være dårlige ram vil det betyde at alle dem som jeg har prøvet er dårlige... Det ville være ret utroligt, men ikke destro mindre muligt...
Avatar billede daniel_d Nybegynder
01. december 2001 - 02:15 #7
øhhh.. mig og mine fingre... mente selvfølgelig at jeg har oplevet fejl i både 98 og Me...
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. december 2001 - 02:36 #8
Ja, 450Mhz lyder ikke som en hidsig hingst af araber typen, ram har du prøvet, hvad mere kan der være?
En opgraderet bios kan være rart, men løser næppe problemet.
HDD er tilsyneladende gennemtestet!

PSU kan være defekt, lige som mobo kan være det!