Avatar billede codeclapper Nybegynder
30. november 2001 - 18:08 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

FTP

Jeg har flashFXP og jeg vil gerne lave min egen FTP men hvordan??

Jeg har altså kun en 256/128 adsl men det er også kun til at venner kan hente filer fra mig.... kan jeg bruge flashFXP eller skal jeg hente en andet program ?

Det skal være så at de andre kan få adgang til FTP\'en gennem IE
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
30. november 2001 - 18:11 #1
Hvad er flashFXP?
Avatar billede codeclapper Nybegynder
30. november 2001 - 18:12 #2
Et ftp program
Avatar billede trivial Nybegynder
30. november 2001 - 18:17 #3
Er med på en lytte....:0)
MVH Asger
www.Hard-News.dk
Avatar billede mlr Nybegynder
30. november 2001 - 18:21 #4
Brug da Serv-U til at lave en FTP server med... Hent det fra www.serv-u.com

-MLR
Avatar billede bentn Nybegynder
30. november 2001 - 18:22 #5
Hej codeclapper,...
kan du ikke bare lave en stivej til din ftp mappe og på de filer der skal være tilrådighed, og lade alle have adgang til dem...? altså ingen koder eller password, og linke til dem på din hjemmeside så bruger du da IE

Jeg har selv FTP, og kan ved at bruge WS_FTP PRO lave en stivej på min hjemmeside så at når du klikker på \"linket\" starter FTP programet så op.
(det er dog kun testet på win98)

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på om du ikke tænker på webserver, som jo er noget andet end FTP server.

Avatar billede mlr Nybegynder
30. november 2001 - 18:25 #6
Tror nu at det er en dum ide at lave \"anonymous\" bruger adgang til en FTP; jeg ville ihvert fald aldrig gøre det og ved at der er mange andre som heller ikke ville gøre det...
Avatar billede bentn Nybegynder
30. november 2001 - 18:25 #7
Jeg regner med du selvfølgelig har en FTP server..
jeg bruger selv Serv-U og har også 256/128 adsl (hos TDC)
Avatar billede codeclapper Nybegynder
30. november 2001 - 18:27 #8
det er kun til fileshare.
og jeg har ingen fast IP... kan det ha problemer.
Avatar billede bentn Nybegynder
30. november 2001 - 18:29 #9
Yo Mir, jeg gør det heller ikke, men det er nu ikke lige det han sprugte om, men du kan også
lave koder og så bruge programmet, WS_FTP PRO, det dukker nemmelig op med en popup boks som vil have nogle password og id\'er og så kan han jo bare taste det ind der.- Bruger det selv.
Avatar billede bentn Nybegynder
30. november 2001 - 18:31 #10
filesharing er fint nok, og dit Ip problem kan du løse ved at gi ind her www.dyndns.dk og få oprette et navn der søger efter din Ip adresse, du skal bare huske at opdatere det, men så har dine venner bare et fast navn at bruge end du hele tiden skal maile dem en ny Ip adr.
Avatar billede maxium Novice
30. november 2001 - 18:34 #11
brug serv-u men det koster cecar ftp er også god og så er det gratis du kan hente det på www.download.com ps kontakt mig lige på icq 133378557
Avatar billede codeclapper Nybegynder
30. november 2001 - 18:39 #12
jeg bruger ikke ICQ... jeg kan ikke li det..
Avatar billede codeclapper Nybegynder
30. november 2001 - 18:42 #13
jeg kan ikke finde det på download.com . den siger at det ikke findes... er det stavet rigtigt ??
Avatar billede bentn Nybegynder
30. november 2001 - 18:49 #14
Serv-U er ikke gratis på download.com,da det er shareware progm. - Men kan du følge med her?, du har fået flere svar...ellers må du uddybe mere præcist hvad du ikke er klar over.

Avatar billede codeclapper Nybegynder
30. november 2001 - 18:52 #15
YEAR... nu har jeg fundet CesarFTP... okay., hvad så ?

Jeg har ikke fået E-mail tilbage fra dyndns.dk

er der noget jeg kan gøre i mellemtiden ?
Avatar billede bentn Nybegynder
30. november 2001 - 19:00 #16
CesarFTP er gratis, men jeg ikke bruger det selv. så det kan jeg ikke hjælpe dig med.
Mht. dyndns.dk kan det skyldes at du har lavet måske en lille skrive fejl, da koden du skal modtage fra dem plejer at komme med det samme.
(men den kan jo komme, vent og se)
Men vent med Dyndns.dk, det er bedre at tage et enme ad gangen. Du skal jo have åbnet nogle FTP-Porte i din adsl opsætning.
Avatar billede codeclapper Nybegynder
30. november 2001 - 19:02 #17
okay... hvordan åbner jeg FTP-porte på min adsl ???
Avatar billede bentn Nybegynder
30. november 2001 - 19:12 #18
bruger du TDC\'s ADSL speedstream 2601..?
Avatar billede codeclapper Nybegynder
30. november 2001 - 19:16 #19
jeg har Netexpres ADSL 256/128 med router.

Mere kan jeg ikke rigtig sige.

Det er 2 hvide simens bokse.
Avatar billede bentn Nybegynder
30. november 2001 - 19:21 #20
gå ind på http://192.168.1.1/  så skulle din opsætning dukke op,.passer fint med simens boks,..jeg tror vi har det samme.
Avatar billede codeclapper Nybegynder
30. november 2001 - 19:43 #21
Tillad adgang fra Internet til servere på dit LAN. Uden denne funktion vil adgang være lukket af sikkerhedshensyn. .....

gennem napt.. er det det rigtige?
Avatar billede bentn Nybegynder
30. november 2001 - 19:49 #22
Du skal finde ud af din IP adr.Det kan du gører ved at gå ind under, start-kør-winipcfg Der vil din ipadresse stå. Det er din LAN ip adr.Den hedder nok noget i stil som 192.168.1.6, så skal du ind i Opsætningen igen på http://192.168.1.1 og der går du ind under, Avancerede konfiguration og vælger, Host Mapping/NAT, og slå den til .
der skriver du så din LAN Ip adr. ind (192.168.1.6 hvis det er det den er).

Under Avanceret NAPT Server Konfiguration
skriver du igen din LAn IP adresse ind og åbner dine ftp porte ved at skrive 21 i begge og markere i protokol TCP. (vedr. navn kan du bare døbe det et eller andet.

videre til, Prædefinerede NAPT Servere, der mener jeg også du skriver din LAN IP adresse ind og kan her teste om der er hul igennem.

Aftensmaden kalder...nu har du også lidt at rode med, jeg kigger på det senere igen- pøj-pøj

Avatar billede dream4 Nybegynder
30. november 2001 - 19:55 #23
Hvordan slår man den adgang til?
Avatar billede codeclapper Nybegynder
30. november 2001 - 20:54 #24
tak for det.
Avatar billede bentn Nybegynder
01. december 2001 - 15:25 #25
selv tak,...hvordan gik det med opsætningen i CesarFTP?- er du oppe at kører..?
Du skal nu bruge din WAN IP adresse for at teste om den fungere den finder du her; http://www.myip.dk/ Check at det er den samme på din ADSL opsætning inde på http://192.168.1.1 og nu kan du så kaste dig over dyndns.dk og få lavet dig et navn. Jeg kan anbefalde dig at bruge WS_FTP Pro for at teste om det virker.. - pøj-pøj
Avatar billede bentn Nybegynder
01. december 2001 - 15:32 #26
lige en sidste ting jeg vil anbefalde dig at bruge en firewall på din computer nu du har slået Host Mapping/NAT til, (tror vist også de anbefalder det på siden).
Du finder et par stykker på www.download.com