Avatar billede shafe Nybegynder
26. marts 2000 - 17:00 Der er 11 kommentarer

Ulovlig Handling

Hej

Jeg er ved at få grå hår i hovedet over at min pc, tit skriver: Programmet har udført en ulovlig handling og afsluttes.

I starten var det kun når jeg var på nettet, men nu er det også når jeg ikke er på nettet. Jeg bruger Win 95, og har flere gange scannet for virus med forskellige programmer. Det der er ireterende er at man hver gang problemet opstår bliver smidt tilbage på skrivebordet, og kan så starte forfra. Hvad kan der gøres for at løse det problem ???
Avatar billede krusell Nybegynder
26. marts 2000 - 17:50 #1
Skifte til Win98 der er mere stabil, eller win2000. Eller reinstallere.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2000 - 18:13 #2
Ja du bruger sikkert IE 5,0 eller 5,01. På På windows 95 bør du bruge den version af IE, som ligger på år2000 CD fra Microsoft. IE 4,01 SP2. Den sidst udviklet version  4. Prøv det så slipper du for problemet så tit.

Hvilke programmer er det eller som giver dig problemer?

Windows 98 2 er ikke et hak bedre hvad det angår. Windows 2000 kan det også lade sig gøre at knække.

Dog skal det lige siges, at hvis man køre med windows 98 2 og windows 2000 på samme PC, så tyder det på, at windows 98 2 bliver mere stabil.

Windows 95 skal altid reinstalleres minst hver 3 måned, hvis systemet skal virke optimal.
Avatar billede flimmermand Nybegynder
26. marts 2000 - 21:37 #3
Hvis jeg skal sige min mening så er hverken win98 eller 2000 mere stabile.
Det er simpelthen problemet med windows, for ustabilt. Prøv måske med NT, eller hvis du har mod på noget nyt så prøv at starte på linux. Så får du stabilitet for alle pengene (Linux er gratis). Jeg taler af egen erfaring.
Jeg har kørt linux i et halvt år, og det er ikke gået ned en eneste gang.

-flemming
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2000 - 21:45 #4
Det lyder meget tiltalende, men det er vel ikke bare lige, at gå i gang med?

Jeg har reserveret plads på min harddisk til linux, jeg skal blot ture tør.
Avatar billede flimmermand Nybegynder
26. marts 2000 - 22:14 #5
Jo det er faktisk meget nemt at gå til.
Hvis du anskaffer dig en distribution som dækker dine behov, så er det let. Det letteste er nok at installere Red Hat 6.1 eller 6.192 (Beta 6.2) Jeg kører selv 6.192. Det er let at komme igennem installationen hvis du har sat plads til linux (i formatet ext2, dette format kan der kun partiotineres til i linux), og hvis du har lidt forstand på at partiotinere. Jeg vil også anbefale at du anskaffer dig bogen Linux - friheden til at vælge. Der medfølger (i den nyeste version) red hat 6.1, og bogen kan også downloades i .pdf format på www.sslug.dk/linuxbog.

-Flemming

Du er velkommen til at spørge mig om mere på madsen_flemming@hotmail.com
Avatar billede frock Nybegynder
26. marts 2000 - 22:24 #6
kharder:

IE 5.01 kører faktisk mere stabilt på win95 end IE 4.02. Vi er ved at opgradere på arb. og det er min erfaring at de pc'ere med IE problemer (crash m.v.) kører langt bedre med 5.01

At win95 skal reinstalleres hver 3. måned er heller ikke nødvendigt. Vi har mange pc'ere med 2-3 år gamle installationer, der stadig kører glimrende. Det skal dog siges, at jo flere windows programmer der installeres, jo større problemer risikerer man at få. Men det er altså mere relateret til de enkelte programmer, end selve windows. Fejlen i windows er så at den overlader styringen alt for meget til programmerne.

Dette problem er elimineret i windows2000, specielt server versionen - men den kræver selvfølgelig en pc med en del flere kræfter end win95.

Shafe:

Hvilke programmer har du åbne, når fejlen opstår ?
Hvad er den aktuelle fejl, og i hvilket program ?  (skriv gerne flere, hvis det er forskellige programmer)
Hvor tit opstår fejlen ?
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2000 - 23:57 #7
En ting er PC'eren på arbejdet også hjemme. På arbejdet er der nok begrænsninger for hvad man lægger ind. Dog har Windows godt af at blive geninstalleret mindst 4 gange om året. Jeg gør det selv mellem 4 og 12 gange om året.

Dengang jeg brugte windows95 fandt jeg ud af, at den mest stabile browser af Microsofts var den fra deres år 2000 CD 4,01sp2. Blot jeg prøvede med 5,0, så var der programfejl på programfejl, samt problemer med at åbne siderne.

I må have være usandsynlige heldige på din arbejdsplads frock, siden i ikke har haft flere problemer med at gå over til IE5. Jeg føler stadig, den som et problembarn. De steder, hvor jeg har været, hvor IE 5,0 har været installeret, har der også været problemer.

En af de store problemer, er at den giver for hurtigt op, hvis den ikke kan få fat i en side. Jeg har prøvet, at have 2 forskellige browsere kørende samtidig på samme side, også kom den godt nok frem i den ene, men IE 5 nægtede. Først ved 3 forsøg lykkedes det.

Det er også meget normalt, hvis du har lukket 2 - 4 vinduer op eller mere i IE 5,01, så kvittere den med at gå ned, når man begynder at lukke den ned. Sørger man så også for, at den er opdateret 100% fra Microsofts hjemmeside hele tiden, ja så er der også bøvl.

Jeg har erfaret, at man skal finde en passende opdatering, også stoppe der, så går det ikke så galt.

Jeg er kommet frem til, at alt efter hvad du surfer efter, så kan det betale sig, at vælge browser efter det. IE fra Microsoft er et combi produkt , som er strikke sammen af løsninger fra Microsoft, som skal simulere andre rene programmers handling. Derfor kan det ikke undgås at der er problemer.

Det er tit at jeg får at vide, at der er side fejl og om der skal køres kontrol eller hvad det nu er den vil. Tager jeg så Netscape eller Opera, ja så er der ikke de samme problemer med siderne. Prøv blot at lægge mærke til hvor tit der ikke er fejl på sider iflg. IE 5,0 og 5,01. Blot fordi sider ikke lige er lavet efter Microsofts Forskrifter. Alligevel kan selv sider lavet med FrontPage også giver problemer. Jeg har endda set fejl på Microsofts hjemmeside.

Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2000 - 00:09 #8
flimmermand tak for dit tilbud, det vil jeg have i mente. Nu starter jeg først med at downloade Online version af Linux - friheden til at vælge. i min Teleport. Så gennemgår jeg den inden jeg går ned til boghandleren og køber det hæfte med linux.
Avatar billede krusell Nybegynder
27. marts 2000 - 09:30 #9
Jeg må have mig en passende opdatering for min win98 med IE 5,01 kører som en drøm. Jeg er ABSOLUT ikke microsoft-fan, men jeg kan have 20+ vinduer kørende uden problemer. Den eneste fejl jeg har haft siden nytår er p.grund af et spil.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2000 - 11:06 #10
krusell det lyder utroligt. Der har til gængæld nok været sider, som du ikke er kunnet komme ind på.
Avatar billede krusell Nybegynder
27. marts 2000 - 16:21 #11
Kun éen med kinesiske tegn, men det tog 3min at downloade filen der skulle bruges. Som den gjorde automatisk.
Som sagt, jeg er ikke microsoft fan, men jeg har ingen problemer haft med win98/IE5,01.