Avatar billede michael_johnsen Nybegynder
30. november 2001 - 08:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilket kort skal jeg købe...

Jeg har brug for et grabberkort til hjemmebrug til max 1.000 kr.

Er der nogle bud på hvilket jeg skal købe ?

Kortet skal primært bruges til at lægge små videosekvenser ud på min hjemmeside og ellers bare til at eksperimentere lidt med video.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
30. november 2001 - 11:19 #1
Skal det være DV - (Firewire) eller skal det være composit/component?

Tjek dit kamera, eller din videomaskine
Avatar billede cgleerup Nybegynder
30. november 2001 - 11:20 #2
Det vil sige, udgangen, hvis ikke ud har et digitalt kamera, skal du bruge sidstnævnte!
Avatar billede michael_johnsen Nybegynder
30. november 2001 - 11:21 #3
Et godt spørgsmål.

Der er tale om et ganske almindeligt VHS-C kamera med phono udgang til lyd og billede.

Håber det giver svar nok.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
30. november 2001 - 11:33 #4
Det er det man betegner som composit!
Tjaa, det er altid svært og lidt farligt at råde andre til et køb, men umiddelbart vil jeg sige at du skal kigge efter asus, eller matrox - men du kan også tjekke om der er noget brugt på

www.avhuset.dk

på den måde kan du måske få noget rigtig godt til ingen penge.

Men!
Hver opmærksom på at du skal bruge et kort med opløsningen 720x576 PAL ikke kun NTSC, de fleste har dog mulighed for begge dele. Derudover er de fleste kort rimeligt gode, men det kommer også an på din computer.
Tjek evt.

www.asus.com
og
www.matrox.com

Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. december 2001 - 13:52 #5
hvad med pinnacles dv300 kort ?
Kender det ikke selv!
Avatar billede dkklein Nybegynder
06. december 2001 - 22:20 #6
Pinnacles DC10PLUS producerer ganske glimrende resultater.

-->>cgleerup: dv300 er firewire og vistnok udgået, er ihvertfald ikke at finde på http://www.pinnaclesys.com
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. december 2001 - 08:29 #7
beklager - naturligvis, er det firewire!

Ellers korrekt DC10plus skulle være ganske udemærked til hjemmebrug