Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
03. juni 1999 - 18:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows Låser i DOS

Efter afvikling af rene dos-
programmer, har pc''en det problem at den "fryser", ofte før man kan nå at skrive nogen kommandoer. Hvis det lykkes at skrive "win" og pc''en genstarter windows, "fryser" den 19 ud af 20 gange, før windows er genindlæst.
Jeg er i vildrede!
Avatar billede pcmagasinet Nybegynder
03. juni 1999 - 18:05 #1
Ingen Kommentar
Avatar billede jumper Nybegynder
03. juni 1999 - 19:09 #2
Der er ikke noget du kan gøre ved dette problem.

Jo, du kan lade være med at køre rene dosprogrammer. Desuden kan du tjekke dine hukommelsesindstillinger for det pågældene dosprogram.

/Thor
Avatar billede tomb3 Nybegynder
03. juni 1999 - 23:04 #3
Installer Windows oven i Windows, eller formater og installer Windows!

/Paul
Avatar billede unhuman Nybegynder
04. juni 1999 - 18:42 #4
heller ikke nogen kommentar
Avatar billede janbb Juniormester
06. juni 1999 - 14:10 #5
Nogen dos-progr. vil bare ikke køre
og det synes mest sands. at det er programmerne, der er noget i vejen
med (for gamle puha), men ellers hvis man overhovedet vil noget skal man da gå ud af windows og starte dem.
Ellers skal du gå ind på "egenskaber"
for programmet og avancerede indstillinger og krydse af i "foreslå"
dos-tilstand hvis nødv. (jeg formoder du har win98?).I Windows 98 -bogen fra
IDG er der en hel liste af krumspring
men generelt er det som det antydes i kommentarerne et "sygt" problem.
Avatar billede janbb Juniormester
06. juni 1999 - 14:45 #6
De andre ting der nævnes:
1.Kør fuld skærm (egenskaber)
2.Hukommelsesændringer(EMS og DPMI slåes fra).
3.Fjern dyn. hukommelsesallok.
4.Fjern hurtig romemulering i ydeevneområdet på fanen "skærm"
5.Sidste udvej "trikket, der nævnes
er via Program-avanceret at markere:
"MS-Dos baserede programmer skal ikke kunne finde windows.
  Det er altså hvad der tilbydes.
Personligt har jeg ingen sådanne programmer.Så det er kun ved et tilfælde jeg har læst kapitlet igennem.
Så no garanties, men spørg gerne, hvis
der er nogen punkter jeg skal specif. detailler i. ok ?.
Avatar billede z_master Nybegynder
08. juni 1999 - 23:37 #7
Mit forslag er, hvis du vil køre DOS programmer, så installer først DOS, så Windows. Dette giver dig den mulighed at når du trykker F8 i startoppen kan du vælge at den skal køre din DOS, istedet for Windows.