Avatar billede pcusk Nybegynder
29. november 2001 - 20:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mitsumi brænder

Min Mitsumi brænder (CR 4801TE), vil ikke læse cd´er der IKKE er brændt på, den står bare stille... Og brænderprogrammet Easy cd-creator 5,0, svarer ikke...
Og jeg er nød til at genstarte pc, bare for at få cd´ en ud.
Det skal lige siges at brænderen er cirka 3 år gammel, men har ikke været brugt før, så den er ikke slidt op.
Den kan fint læse brændte cd´er....
Min HD er master på primeary Eide port,
og min brænder er master på secondary, og cd-rom drev slave...

Håber på hjælp hurtigst muligt,Der er jo ikke noget ved, at have en brænder der ikke kan læse ikke brændte cd´er
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2001 - 20:18 #1
hvad mærke cdr putter du i den?
Avatar billede gpa Nybegynder
29. november 2001 - 20:34 #2
Se efter om dit brænderprogram understøtter denne cd-rw.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2001 - 20:45 #3
Har selv sådan en brænder, og den kan ikke lide 80mins cd\'er, hvilket muligvis kan være problemet (det hjalp ihvertfald hos mig).
Avatar billede cdk Nybegynder
29. november 2001 - 22:28 #4
prøv at reindstall dit brænder program.
Avatar billede msmows Nybegynder
29. november 2001 - 22:32 #5
Der findes en firmwareupdate til brænderen.

Sæt dit cdromdrev over til hd\'en.
Avatar billede gpa Nybegynder
29. november 2001 - 23:45 #6
Opsætning af PC
1. Harddisk Master, CD-Rom slave.
2. CD-RW Master.

Check dit brænderprogram for understøttelse..
Avatar billede pcusk Nybegynder
30. november 2001 - 07:13 #7
Bruger  Mr. platinum, 80mins har også prøvet kodak 80 mins....
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2001 - 09:03 #8
>>pcusk: Det var lige netop Mr. Platinum jeg havde problemer med...
Avatar billede waffenss Nybegynder
30. november 2001 - 10:02 #9
Jeg har selv Mitsumi-brænder, jeg kan nogle gange brænde på kodak, det er de cd\'er den gider ar læse. mr. platinium kan den IKKE læse...så prøv kodak
Avatar billede holtums Nybegynder
30. november 2001 - 20:40 #10
Prøv at starte brænderprogrammet Easy cd creator før du lægger en NY cd i. Læg en 74 min. kodak CD i brænderen.
Vælg CD og derefter CD information og drev bogstavet for din brænder. så går der lidt tid før der dukker information op. Hvis ikke der kommer nogen for for information kan du starte med at rense drevet. Hjælper det ikke så forsøg om der findes opdateret driver eller software til drevet på nettet.
Avatar billede pcusk Nybegynder
03. december 2001 - 07:30 #11
Indtil videre ser det ud til at det er magik der skal have pointene, da jedg med held har brændt en 74 mins cd igår, så jeg skal lige tjekke om det var en tilfældighed....
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2001 - 16:00 #12
Takker ;)