Avatar billede razmataz Nybegynder
29. november 2001 - 17:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Soft RAID 0 ... hvordan?

Hvordan sætter man alle sine drev sammen til et stor RAID 0 drev?
Windows XP kræver at det er en dynamisk partition, og at partitionen er tom før man kan lave det.
De skriver også at Windows XP kan blive installeret på en RAID 0 partition, så er mit spørgsmål bare... hvordan kan man installere Windows på et RAID 0 drev som kræver at windows XP er installeret for at kunne lave? Som jeg ser det kan det da ikke lade sig gøre at samle mine 2 diske til en RAID 0 partition.
Og ikke noget med at fortælle mig at jeg skal købe en RAID kontroller, det er ikke det jeg spørger om.
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
29. november 2001 - 17:59 #1
Så vidt jeg ved kan XP ikke SoftRAID 0, den kan kun SoftRAID 1. (ligesom win2k.)

Men hvis der er nogen der kan så er jeg da med på en lytter.
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
29. november 2001 - 18:00 #2
XP kan installeres på et rigtigt RAID 0, altså hvor det er hardware der laver RAID\'en.
Avatar billede razmataz Nybegynder
29. november 2001 - 18:38 #3
Hvis man kigger under control panel/computer manegement/disk magement, og slår op om striped disk i help filen, så skriver den hvordan man gør... men det er måske RAID 1? .. kan jeg sku ikke huske... men i hvertfald der skriver den at man kan...så mon ikke det kan lade sig gøre?
Avatar billede thomzen Nybegynder
30. november 2001 - 23:12 #4
Erhm... Har du noget vigtigt du skal gemme?

for ellers vil jeg da klart foreslå at du går ind i Raid controllerens bios, og formatterer skidtet til raid derfra? (selvom der er raid på bundkortet, så er der vel stadig en bios du kan gå ind, og gøre det fra?) ;P

Jeg har haft det installeret på et Raid 0...
Avatar billede razmataz Nybegynder
03. december 2001 - 19:54 #5
Raid controlleren? ... siden hvornår har software raid fået en controller? .. eller bios?
Avatar billede chip64 Nybegynder
04. december 2001 - 00:08 #6
Jegtror det du har hørt om er at XP kan dele swapfile over 2 diske som altså så nærmest kører et raid 0. DEt giver i øvrigt en fin performance fordel (sæt de 2 filer til samme størrelse)
Avatar billede razmataz Nybegynder
04. december 2001 - 13:08 #7
Så kig dog i den hjælpefil jeg snakker om .. der står højt og flot at windows Xp KAN lave en striped raid med software.
Avatar billede razmataz Nybegynder
12. maj 2002 - 23:30 #8
nå .. lukker