Avatar billede splatter Nybegynder
29. november 2001 - 11:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Diagram

Jeg sidder og skal lave en form for organisationsdiagram (altså nogle \"bokse\" forbundet hierarisk med nogle linier)

Selve hierarkiet bliver fastlagt en gang for alle, men data som bliver sat ind i de enkelte bokse hentes fra en database.

Er der nogen som har nogle gode ideer til hvordan dette kan laves? Jeg har selv en løsning, men denne tager pænt lang tid at lave, så jeg håbede at der var nogle som havde en bedre (hurtigere). Det vigtigste her er tiden det tager at lave og først dernæst kommer udseendet. (løsningen går ud på at tegne hierarkiet som baggrundsbillede og derefter placere data vha. HTML tabeller og ASP)

Er der evt. nogen som kender til en god komponent der kan lave sådan noget?

(P.S løsningen behøver kun fungere op imod de nyeste IE browsere)
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
29. november 2001 - 11:43 #1
man kan lave det i frames hvor en table er 200 pix høj, så deler man den op i 2, hvor den ene side er 0 og den anden 200, for hver 1% går den 2 pix op i den nederste, og 2 pix ned i den øverste, det kan man gøre med et enkelt regne format, som opdatere hved hver opdatering.
Avatar billede splatter Nybegynder
29. november 2001 - 11:57 #2
lost-sniper> Det forstår jeg ikke helt... Kan du uddybe det?
Avatar billede lost-sniper Nybegynder
29. november 2001 - 13:05 #3
sidder hos danfoss så, nej ikke nu. men senere nå jeg har fri.
Avatar billede splatter Nybegynder
30. november 2001 - 01:15 #4
Ok..det ser jeg frem til :-)
Avatar billede splatter Nybegynder
13. februar 2002 - 18:00 #5
lukker spm