Avatar billede debugger Nybegynder
29. november 2001 - 11:15 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Flytte RAID fra maskine til anden

Hej eksperter

Jeg er ikke lige den store hardware gru, så hvis nogen kunne oplyse følgnde, ville det være til stor hjælp:

Jeg har en ATA/66 IDE RAID controller med to IDE diske tilsluttet. Diskene kører selvf. i RAID. Kan jeg pille controller og diske ud af maskinen, og sætte det i an ny maskine, uden at skulle til at formattere eller på anden måde mista data?

Har nemlig ikke lige helt prøvet, at flytte RAID diske før...
Avatar billede debugger Nybegynder
29. november 2001 - 11:17 #1
det kan godt være jeg ikke er er en \"harware gru\", men jeg ville nu sige \"hardware guru\".. flot stavefejl. :o)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
29. november 2001 - 11:18 #2
det skulle der da ikke være noget i vejen for :)
Avatar billede Peter Praktikant
29. november 2001 - 11:44 #3
det kommer an på styresystemet, hvis det er 98/me kan du sagtens. 2000 og XP er ikke så glad for ny hardware, det du vil gøre er jo at skifte alt hardware ud pånær hdd.
Jeg antager at der ligger et styresystem på.
Avatar billede debugger Nybegynder
29. november 2001 - 12:00 #4
Det er en maskine med win 98 på... den piller vi controlleren og diskene ud af.

Så køber vi en ny maskine uden noget styresystem... sætter raid controller og harddiske i, og installerer windows 2000

Vi installerer selvfølgelig ikke windows 200 på RAID disken(e) - men på en alm primary master IDE disk, sat på bunkortet.

Ser I nogen problemer i dette? windows bliver installeret.. finder en RAID controller med 2 diske på, og kører med dem i RAID uden at gøre alt muligt unerligt ved dem først (formatere, eller hvad ved jeg)?
Avatar billede debugger Nybegynder
29. november 2001 - 12:01 #5
det er selvfølgelig windows 2000 jeg snakker om og ikke windows 200.
Avatar billede Peter Praktikant
29. november 2001 - 12:31 #6
det ser jeg ingen problemer ved.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
29. november 2001 - 14:38 #7
Takker for point