Avatar billede jhammer Nybegynder
29. november 2001 - 03:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opstart fejler

Jeg har de sidste par dage haft et kedeligt problem.

Når jeg tænder PC\'en starter den kun nogle ganske få gange (en ud af 20 gange!).

Den når ikke at tænde skærmen og begynder gang på gang at checke(?) floppy drevet og bipper. Dette gentager den igen og igen. Floppy drevets kontrollampe lyser, men den når tilsyneladende ikke frem til at kontrollere CD-drev. Når jeg genstarter maskinen efter at have været inde går det godt.

Jeg har naturligvis set om andre skulle have haft samme problem:
Fandt Opstarts problem 3/11  af donlon.
Problemet minder en del om hans, bortset fra at han havde problemer med CD-drevene.
Jeg har nu været igennem de forslag der blev givet til ham + har prøvet lidt af hvert uden noget resultat.

Min PC er:
ga-71xe amd 751/756 chipset,
atlon 700,
strømforsyning 300 w,
ram 640 mb sdram,
geforce 2 mx grafikkort ...

Hvad har jeg prøvet:
støvsuget Pcen
fjernet alle unødvendige periferiudstyr
regclean + scandisk + defrag
fjerne ram klodser en efter en
trykke på alt (der kunne sidde løst)
deaktivere floppydrev i enhedshåndtering
tjekket bios\'en (den tør jeg ikke rigtig eksperimentere med). Der er 5 VOLT spænding
prøvet med en anden skærm
fysisk fjernet diskettedrev (bippede helt vildt!)
prøvet med opstartdisketten (bippede ...)
virusscannet
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
29. november 2001 - 10:27 #1
har du hevet alt overflødigt væk?
floppy drev, cd-rom drev ekstra harddiske ud af maskinen
og så prøvet at starte op?

Prøv de der små ledninger, power, ide led, speaker m.v. og tage dem af og sætte dem på igen.
Det er vel ikke et Aopen kabinet du har?
Avatar billede jhammer Nybegynder
03. december 2001 - 12:33 #2
Ja alt overflødigt er blevet komplet fra.

Ledninger er taget af og trykket på igen.

Jeg ved ikke hvad et AOPEN kabinet er for noget?
Avatar billede jhammer Nybegynder
03. december 2001 - 12:35 #3
Det var da en smutter af rang, at jeg fik givet mig selv disse point ...!!! Det var ikke meningen.