Avatar billede neproxi Nybegynder
29. november 2001 - 00:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Cisco 677 og readout af hastigheden via SNMP

Jeg kan ikke få et hastigheds svar fra min cisco 677\'er den returnerer bare 0 så jeg vil gerne vide om der er en mulighed for at rette dette eller en anden mulighed for at hente dataerne uden at skulle logge ind med telnet
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2001 - 07:15 #1
Har du kikket i manualen på de medfølgende cd-rom
Avatar billede snowball Novice
29. november 2001 - 08:07 #2
Der er et par muligheder for at læse værdien.

1) Hvis du bare vil ha\' en graf der viser belastningen her og nu + de sidste 5-10 min., så hent SNMP Traffic Grapher på http://leonidvm.chat.ru/

2) Hvis du vil ha\' grafer der viser så det på længere sigt, så skal du over i MRTG. Eksempel på det, kan du se her hvor jeg har lavet det for min egen Cisco 677: http://snowbie.adsl.dk/mrtg/10.0.0.1_1.html

3) Hvis du sidder alene på linien og bare vil se hvor meget din PC bruger, så kan du hente Stat \'n\' Perf fra http://www.soft4ever.com/StatnPerf/En/index.html

Alle 3 er go\'e muligheder, men hvad du vælger kommer som sagt lidt an på hvad du vil \"ha\'\" ;)

Snowball
Avatar billede neproxi Nybegynder
29. november 2001 - 08:30 #3
Jeg kører allerede MRTG det er der jeg skal bruge readoutet af hastigheden til for at sætte hastigheden for max når en linie boostes hos CyberCity og den falder til normal hastighed
Jeg laver nemlig MRTG stats for flere af mine venner og for at statsene passer skal deres båndbrede i MRTG conf filen jo ændres når de booster og hastigheden falder igen.
Da jeg kører stats for flere kan jeg jo ikke logge ind med telnet da jeg ikke ligger inde med alle brugerenes telnet passes
Er der en mulighed for at få replyet fra SNMP eller på en anden måde uden at skulle logge ind?
Avatar billede snowball Novice
29. november 2001 - 08:36 #4
Var det så ikke nemmere at de bare fortalte dig hvad de sætter hastigheden til og hvor længe !?

Jeg ved ikke om man via SNMP kan få en routers max up-/download hastighed !

Snowball
Avatar billede neproxi Nybegynder
29. november 2001 - 09:14 #5
Problemet er jeg ikke altid er der når de booster så jeg kan ikek altid ændre det og så er det også lidt fordi jeg er ved at være træt af det.

Routeren kan godt gi en speed readout men det jeg får er: interfaces.ifTable.ifEntry.ifSpeed.2 = Gauge32: 0

Altså 0
For interface 1 altså eth interfaced er det: interfaces.ifTable.ifEntry.ifSpeed.1 = Gauge32: 100

Jeg ved ikke om det er fordi det er en asymetrisk linie og der skal angives 2 værdier men da routeren er produceret til ADSL linier kan det vel næppe være dette
Avatar billede snowball Novice
29. november 2001 - 09:19 #6
Hvordan laver du lige den der readout !? ;)

Snowball
Avatar billede neproxi Nybegynder
29. november 2001 - 09:54 #7
Jeg kører linux det er snmpd\'s snmpwalk
Hele readouted er meget langt
Avatar billede snowball Novice
29. november 2001 - 09:56 #8
OK! Hvad hedder hele din kommando, for så vil jeg da lige prøve på min egen Linux derhjemme ;)

Snowball
Avatar billede neproxi Nybegynder
29. november 2001 - 10:27 #9
snmpwalk [options...] <hostname> {<community>} [<objectID>]
altså snmpwalk <hostname> <community>
eks. snmpwalk 192.168.1.1 public

prøv evt. snmpwalk -h
Avatar billede snowball Novice
29. november 2001 - 10:34 #10
God damn der kommer meget *GG*

Står det i starten !?

Snowball
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
27. april 2002 - 10:17 #11
kan man ikke få det readout på en windows maskiner da jeg ikke er den store linux nørd endnu ... ?????? ... jeg leder også efter en mulighed for at kommer til at se ens Uptime på routeren ,... jeg ved du kan gøre det .. men det er bare hvordan ???? håber der er en af jer der kan hjælpe mig lidt ??
Avatar billede neproxi Nybegynder
21. november 2002 - 11:51 #12
tror ikke der sker mere her så vil lukke den
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
13. marts 2006 - 13:12 #13
italy  http://www.eksperten.dk/spm/694719  så kan du få dine point tilbage
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
13. marts 2006 - 13:12 #14
ups forkert sted