Avatar billede neosyc Nybegynder
28. november 2001 - 20:12 Der er 4 kommentarer

Orange Tecom ADSL Router configuration....

Heysa!

Jeg er kommet i det problem at min adsl router (tecom), er lidt mærkelig. Det hele startede med at jeg kørte et telnet script, fra den her site: http://staff.web.dk/~web101/adsl/, efter jeg kørte dette script virkede det meste. Jeg kunne f.eks. ikke modtage filer over icq eller irc. men det væsentlige var at jeg kunne køre ftp og http server. Siden da har jeg så formateret min computer, og efter dette kan jeg ikke få min ftp til at virke på port 21, og når hvis jeg køre den på en anden port, er det kun folk med dial-op connections som der kan komme ind. (det er når LIST kommandoen sker det ikke noget.).

Jeg håber virkelig der er nogen som kan hjælpe mig, jeg er simpelthen ved at få grå hård over den. Hvis det er muligt at resete den ville det være skøn! men den eneste \"reset\" funktion som jeg har fundet, er den hvor kan sætter den tilbage til fabriks indstilningerne, men det hjælper ikke en disse.

/Neosyc
Avatar billede neosyc Nybegynder
28. november 2001 - 23:26 #1
har fundet ud af det... man skal bare flush memoryen i routeren først, og starte forfra... det virker :) (nat inbound flush) sådan...
Avatar billede steff26kbhn Nybegynder
30. november 2001 - 13:54 #2
Hmm - interessant. Jeg har nemlig også en TECOM router fra Orange, og jeg har det problem at mit netmeeting ikke virker. Har fundet ud af at det jo drejer sig om nogle porte der skal åbnes, men jeg er ikke den store haj til at regne sådan noget ud.
Kan du hjælpe mig.
Jeg har også været på \"staff\"-siden, men exe-filen der åbnede alle portene er fjernet pga. tekniske fejl.
Kan du hjælpe mig med mit problem??
Avatar billede neosyc Nybegynder
05. december 2001 - 12:42 #3
Det kan jeg da! jeg har en ligger lige en mail ud som jeg fik af en fra support afdeling hos orange. Han beskriver det rimligt godt. :)
siden er: www.neosyc.2ya.com/orange
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2002 - 22:04 #4
tiil neosyc kan du lægge den mail her igen din link virker ikke