Avatar billede lusk Nybegynder
03. juni 1999 - 13:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

SERVER ???

Kan win98 sættes op til at køre server?
Kan man få et program der kan køre en server uden at jeg skal invistere i win NT server ( Dyrt ) ?

Hilsen Peter Jensen (Lusk)
Avatar billede cybles Nybegynder
03. juni 1999 - 13:36 #1
Linux er den nemmeste og billigste måde at køre en server på faktisk er det gratis.
Avatar billede hojben Novice
03. juni 1999 - 13:36 #2
Nej... Win95 & win98 er kun til peernetnærk og der kan du ikke administrere brugere...
Avatar billede hojben Novice
03. juni 1999 - 13:37 #3
Cybles >> Der var du sgu hurtigere end mig??
Avatar billede graae Nybegynder
03. juni 1999 - 13:46 #4
Windows 98, kan godt sættes til at køre på server

/Graae
Avatar billede hojben Novice
03. juni 1999 - 13:56 #5
Graae >> Ja på/til server... Men som server...
Avatar billede hojben Novice
03. juni 1999 - 13:57 #6
ikke som server even
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
03. juni 1999 - 14:19 #7
Hvilekn server skal det da være FTP, Webserver eller ????
Avatar billede bubby Nybegynder
03. juni 1999 - 16:29 #8
Det kommer an på hvilken slags server, du kan sagtens sætte den op som server til nettet
Avatar billede lusk Nybegynder
03. juni 1999 - 18:32 #9
Vi skal have en server der kan stå tændt hele døgnet!!!!
Nogen der har en "Backup" af NT 4.0 Server ???? Please
Avatar billede cybles Nybegynder
03. juni 1999 - 18:36 #10
Lusk : Du skal nok oprette et nyt spørgsmål.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. juni 1999 - 19:16 #11
HALLO?!?!?!?! HVAD FOR EN SLAGS SERVER VIL DU HAVE?

webserver? mailserver? printerserver? hvad?
Avatar billede animal Nybegynder
03. juni 1999 - 19:56 #12
Altså windows indeholder fx fil server og printerserver, næsten helt automatisk, du skal faktisk bare dele mapperne og printerne...

95 og 98 kan godt klare at være tændt i døgndrift, men ligesom når du bruger windows som klient må du regne med det går ned en gang i mellem...

Hvis du er avanceret bruger er linux måske det rigtige for dig, men du er altså nødt til at fortælle hvad det er for en slags server der er tale om...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. juni 1999 - 20:02 #13
amimal>> det går ikke ned så længe man ikke sidder ved puteren...

nyt slogan for M$: vores programmer går ikke ned (*)

* = i hvert fald ikke når man ikke bruger dem
Avatar billede animal Nybegynder
03. juni 1999 - 20:21 #14
Hmm... Jeg har nu sjældent problemer med at være filserver mens jeg arbejder med computeren... Kun når jeg er til netparty, og 5-10 stykker hente store ting mens jeg spiller noget vildt krævende... :)

...og så tror jeg ikke det er for smart af ms at nævnte noget med stabilitet... *g*
Avatar billede jinxed Nybegynder
03. juni 1999 - 20:30 #15
Cyberesben > Good one! ; )